tisdag 29 oktober 2013

Jag är lite sugen på att skriva igen

Jodå rubriken stämmer!
Jag har fått tillbaka lusten att blogga om mina dagar igen.

Det blir nog mest innebandy för det är oftast det som jag känner för att dela med mig av.

Som vanligt är det AIK som ligger i mitt hjärta och som vanligt blir väl inläggen lite färgade av det. Trots det så är jag ju en person som inte ser allt i svart och vitt utan jag befinner mig ofta i gråzonen.

Där trivs jag bäst och där vill jag vara - nyttigast så.

För att inte göra allt till ett långt tråkigt upprepande av det som varit så nöjer jag mig med att börja här och nu vilket betyder att AIK ligger 1a i serien, att Kim Nilsson leder poängligan och att AIK går för guld igen.

Själv går jag för en nedtrappning av allt som kräver en insats av mig allt utom mina vänner!
Inte för att jag vill sluta helt med det jag gör ideellt för AIK utan för att min kropp skriker högre och högre om att jag inte får ta ut så mycket energi vid ett och samma tillfälle.

Så nu känns det rätt att bara långsamt kliva ur alla situationer och låta nya krafter ta vid att utveckla och utföra efter sitt egna tycke och tänkande. Min energi är slut, min glädje har sinat och min familj är trött på mig ;) Fast de älskar mig som jag är!

Jag vet att det är ungdomscup här ute i Järfälla i helgen så jag funderar på om jag inte ska kliva in i en hall nära mig och åter känna smaken av träbänk enligt gammal skön sportkultur.
Där innebandyn får vara det den är och stå för det som är anledningen till dess uppkomst från början....

Inga kommentarer: