tisdag 28 april 2009

Kan man ha det bättre????

Ja ibland behöver man fundera på det.
Visst har jag det bra!?!
Fibro och sjögrens men i övrigt frisk.
3 barn som är välartade och trevliga, friska och hela.
Gubbe med småkrämpor men som gör var dag till en fest och njuter av allt livet har att ge.
Promenader med hundarna och husvagnen på smultronstället.

Via Jenny som lämnat en gullig kommentar på tidigare inlägg hittade jag Timpa och hans familj.
En speciell kille på det sättet att han varit sjuk i canser i snart 5 år.
Frånsett sjukdommen verkar han lite speciell annars också, han har störtsköna blå ögon ett smittande leende och glimten i ögat. Jag kan bara ge hans mycket partiska mamma rätt - han är gullig :-)
Ingen av oss kan göra något för Timpa nu men vi kan alla hjälpa till att stödja barncanserfonden (PG 902090-0 eller BG 902-0900), eller ge en slant till Timpas blivande minnesfond (PG 1533993-0) som Mamma Ahlgren håller på att starta upp tillsammans med Pappa Ahlgren.
OCH...komma ihåg att alla kan drabbas och vi har det fantastiskt bra även om inte alla dagar i veckan är lika roliga.

2 kommentarer:

Elli sa...

Hejsan, hamnade här i din blogg från Jennys sida och har läst lite.. Är du tränare eller lagledare för innebandyn?? Hur som helst verkar du göra ett superjobb. Jag har åkt teamåkning (konståkning i lag) i hela mitt liv, och jag ville bara säga att utan bra ledare kommer man ingen vart. Sånna som du är guld värda!!

jenny sa...

sv: Tack Marie! :) Vad glad jag blir för dina kommentarer! Jag kommer leva på det här hela dagen! :D Kramar Jenny