måndag 8 september 2008

Det finns änglar!!!

I dag är en sån där dag då det är lite stiljte i almanackan efter arbetstid och en sväng till kansliet för att se till att Skorpan blir spelklar till helgens matcher.
En sån dag då jag känner mig lite nere och hängig. Kroppen tycker att jag ska hålla mig prick stilla för att det börjar bli kallt och lederna gör sig konstant påminda.
Helt enkelt en sån dag då jag behöver lite uppmuntran och glädje från någon som har lite över.
Jag kommer hem och kollar upp dagens mail och blir jätteglad när jag ser att Majsan och flaggskeppets egen Maria har mailat till lilla mig! :-)
Efter att ha följt hennes och familjens sista tunga veckor till förlossningen av sitt nya drömhus byggt av deras egna händer, lite hantverkare och en hög starka demoner från Balrog b/s IK samt en mammas önskan att få hjälpa till med sitt varma spanska hjärta och husrum så har jag tänkt en massa på henne och hennes situation. Jag har haft och har all förståelse för att hon inte haft ork att engagera sig i annant än huset, jobbet och de måsten som alltid finns i ryggsäcken när man har barn. Därför blev jag extra glad när jag kikade in på http://lundinsnyahus.blogspot.com för säkert 1000 de gången under ett par månader och hittade det här:




"Sist men inte minst skickar jag vidare bägge awarden till en blogg som inte har ett dugg med husbyggande eller renovering att göra. Den bloggen skrivs av en innebandymorsa som har tusen järn i elden och som ständigt följer sina barn i deras idrott. Mie vet jag har följt min blogg och har lämnat uppmuntrande kommentarer lite då och då. Jag själv har dåligt samvete för att ha "försummat" min "innebandybloggkompis" under min byggtid.


Nu Mie får du dessa awards från mig för att du delar med dig av din vardag."

Tack Maria för att du finns och att du liksom jag ser de små vardagliga sakerna som de av värde. Jag känner mig hedrad av att tilldelas de bägge awarden av en person som jag vet att jag har "träffat" men ändå aldrig träffat.

Inga kommentarer: