fredag 12 september 2008

Fredag :-)

Läste just Majsans inlägg på lundinsnyahus där hon berättar om deras nya fredagstradition - Bastu med hela familjen
Låter supernysigt och skönt!!!!! Njut familjen Lundin för det är ni verkligen värda!
Själv tänker jag stanna hemma i mitt vardagsrum och glo på Dobidoo.

Det har varit en riktigt skitvecka på jobbet och jag är inte det minsta sugen på att gå tillbaka dit på måndag. Jag gillar när människor visar varandra respekt för varandras arbete och situation - det saknar jag på min arbetsplats. Sen bör man få verktygen för att kunna komunicera med de övriga i personalgruppen men när man inte ska vara med på personalmöten för att man inte tillhör det pedagogiska arbetslaget så kan man inte få ut det man har att säga utan att behöva säga allt typ 20 gånger. Det bli helt enkelt för tungrott och tar allt för mycket energi.

Men nu är det helg och jag ska äntligen få sätta ner rumpan på en träbänk och fylla i ett matchprotokoll. Känna lukten av ingrodd svett och höra adrenalinpumpandet i varje anfått andetag av killar och tjejer som inte varit 100 % iga i sin sommarträning och som dessutom missat att från och med denna säsong så spelar man 3 x 20 minuter. Stackarna som hade svårt de sista 5 minutrarna förra säsongen och då var det bara 2 x 20 minuters matcher :-)

Ja, det ska bli ett rent nöje för jag vet att alla tunga andetag fortfarande betyder att killarna gör det dom tycker är bland det roligaste i livet OCH jag får vara med på ett litet hörn - även om det bara är som bänknötare och protokollförare ;-)

Den 24 /9 -08 ska jag dessutom vara värdinna på mitt första egna Party Light fika! Jag har nämligen bestämt mig för att det ska bli mitt nya intresse. Eftersom jag gillar att träffa människor, gillar att fixa myspys hemma och gillar när det luktar gott så känns det som en utmaning att få dela med sig av alla fina produkter och inredningsdetaljer som bara går att köpa hos Party Light.
Självklart är ni alla som läser det här välkomna hem till mig den 24/9. Kl. 19.00

Skorpan ska gå ut i morgon kväll och sedan har hon tidig match på söndag, det ska bli kul att se hur hon klarar det :-) För en gång skull ska hon vara den som inte sköter sömn, vattenintag och matintag på ett förståndigt sätt innan match. Förlorar dom så kommer hon svära ve och f-n över sig själv och ta på sig hela skulden för förlusten men det är väl smällar man får ta här i livet ? :-)

1 kommentar:

Maria sa...

Hej Mie, tråkigt att du hade en skit vecka. Hoppas denna blir bättre.

Har glömt hur det är att springa på matcher och få träsmak från bänkar i innebandyhallar och allt med adrelaninkickar mm. Hm här blir man ju kraftigt påmind över att kanske är det dags för mig att återgå till det normala.

Har funderat lite på dun uppmaning att blogga lite om demondamerna. Vet inte hur jag känner för det just nu. Kanske blir jag sugen lite senare när jag börjar äntra dessa hallar igen.

På torsdag skall jag nog till Botkyrkahallen, Flaggskeppet möter Damerna i en träningsmstch. Det kan jag ju inte missa;)

Ps, den nya traditionen var underbar! Blir nog inte alltid med hela familjen samlad doch, men lita på att åtminstone jag och Ludde kommer att starta våra helger/ avsluta våra arbetsdagar i badrummet;)

Kramar Maria