torsdag 4 september 2008

Stora almanacksifyllningen är ....

på gång :-)

I går kväll roade jag mig med att fylla i alla Skalmans matcher - självklart är det inte säkert att han blir uttagen men jag fyller alltid i alla så att jag vet att vi är lediga om han ska spela.

I morse fyllde jag i alla Skorpans matcher och även här gör vi det för att vara säkra på att vi inte bokar upp oss om hon blir uttagen.

Nu satt jag och fyllde i alla Nygrens matcher och han är alltid uttagen eftersom han sitter i sekreteriatet :-)

Ner i mailboxen kommer AIK´s spelschema och det är bara att fylla i de dagar som inte redan var upptagna med andra matcher. Det är ju så j-la kul att sitta deras matcher.

Summan av alla ifyllda datum för matcher blev 45 stycken!!!!!
Lägg därtill 2 träningar i veckan för Skorpan och 2 träningar för Skalman det blir ytterligare ca 80 tillfällen då almanackan har text på "att göra" fliken.

Tro nu inte att jag skriver ner det här för att någon ska tycka synd om mig :-)
Jag väljer själv och jag är väldigt nöjd med mina val!
Visst kommer det pikar från familj och vänner om att vi måste ta det lite lugnt och att vi aldrig har tid för dom MEN vi har valt att våra barn ska ha första tjing på oss så länge de låter oss vara med och då får det bli det som gäller.
Det kommer förmodligen en dag då vi sitter och tänker tillbaka på hur det var de där 15 åren då ungarna höll på med innebandy, säkert skakar vi på huvudet och skrattar åt det för visst kan vi också se att det är helt vansinnigt att låta idrottshallarna ta så mycket av vår tid.

Det finns trots allt de mäniskor som förstår vårt val och har gjort liknande val själva, så tro inte att vi är ensamma på den här planeten om att låta livet snurra runt träbänkar, svettlukt och adrenalinkickar och en liten vit plastboll med hål i.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Kusin vitamin =) Tack för en trevlig dag på campingen med er idag! Här kommer receptet på kladdkakan;

3 dl Socker
1.5 dl mjöl
4 msk kakao
1 krm salt
1 tsk vaniljsocker
-Blandas ihop!

Häll i;
100 g smält smör
2 st ägg

Rör ihop till en jämn smet! 15-20 minuter i 175g för kladdkaka i form, om du gör de som muffins 10-20 min i ugn (ska vara lite kladdiga när du tar ut dom) Lycka till =)

Maria sa...

Hej Mie,

det var länge sedan jag lämnade en kommentar hos dig. Jag har försökt följa din blogg lite då och då. Måste erkänna att jag inte orkat tänka eller fundera innebandy under hela våren/sommaren. Nu äntligen är vi inflyttade i det nya huset. Allt är inte klart men vi är HEMMA!

Livet börjar sakta återta sin form för oss nu och innebandyn har startat i allra högsta grad nu. Alexandra skall köra med damlaget nu och Ludde fortsätter sitt coachande för dem. Det blir inget "Flaggskapp" för oss. Iaf inte som tidigare. Självklart kommer det att tittas på matcher och så men du förstår vad jag menar.

Om du inte varit inne på min husblogg på länge kan du väl kika in där nu för du har något att hämta där;-)

Kram Maria