onsdag 5 november 2008

Se vad som flyttade hem till mig igår!!!

Detta helt underbara par med tomtemor och tomtefar damp ner med posten och jag blev så j-la glad! :-)
Jo men visst, jag är tokig i julen, tomtar och troll! Dessutom barnsligt förtjust i att vänta på julafton. Det är inte julklapparna som är viktiga för mig utan själva väntan och upptrappningen mot en dag/kväll med familjen nära.

Det här paret såg jag på ett kort genom en digitalkamera. Den första Oktober på Ålandsbåten med systrar och mamma. Direkt sa jag att dom där ska jag ha! Det är smulfar och smulmor!
Jag fick mamma att ringa från mobilen till min morbror hemma i Danmark för att kolla om han sålt dom ännu. Tur hade jag - dom fanns kvar hemma hos Ole. Men nu har han skickat upp dom till Järfälla och jag är lyckliga Lotta!

Tänk att man kan skapa så här fina saker av nylonstrumpor, ståltråd och tyg!! Dom är ca 50 cm höga när dom står men jag och Linda var uppe i skogen och släpade hem en trästubbe som dom ska få sitta på. Enda från nu till efter jul!!

Har jag tomtar på loftet???? JA, varje år :-)

Helgen gick i innebandyns tecken och måndagen var jag helt slut men tisdag kväll bar det av mot Solnahallen för en sittning i sekreteriatet för AIK då dom mötte Balrog och vann med 7-3. Det var ingen rolig innebandy att titta på och jag var ganska besviken. Tjurigt i leden hos bägge lagen och ruffligt spel. Inte ens målen var speciellt snygga. Halvstökigt i hela hallen helt enkelt :-(

Sist ska jag väl nämna att vi som lever i dag får vara med om en hel del historiska händelser :
86 - mordet på Palme
89 - Berlinmuren föll
92 - ? (jag kan inte komma på något speciellt. Hjälp mig för Skalman tycker att det är tråkigt att inget hände det året han föddes)
?? - Elfte September
?? - Tsunamin
08 - Färgad president i Amerika

Ja det är en värld i förändring vi lever i ;-)

1 kommentar:

Maria sa...

Hej där!

Vilka fina smulfar du införskaffat;)

Jag tycker också det är kul med tomtar, fast inte på loftet...hihi

Kul att se att du är på G igen i alla fall.

Sköt om dig. Kram Maria