fredag 30 juli 2010

Kickoffen är igång!!!!

Kul har de kan jag rapportera....spännande uppdrag som vi får se mer av i framtiden...vad kan det vara?

Hm...skit samma för jag har just upptäckt att Peter Sjögren tog hem guldmasken för 09/10 och äntligen fick han känna på den efter att ha varit 2 i 4 år i rad..............tarvligt att bli 2:a så många gånger när vi pratar om en så pass duktig och jämn målvakt som Peter är. HAn har vad jag vill kalla rutinen som krävs för att lura varenda forward att tro på sig själv för att upptäcka att Peter har större koll än de själva.
Känns verkligen rätt!!

Patrik Jansson kom på en 6:e plats men det lär han ändra på nästa säsong. Killen är på uppsving, kan han bara visa i sitt kroppsspråk att han är lika säker som han känner sig, så blir det tufft att göra mål på honom i år. Han har egentligen allt tycker jag - utom just kroppsspråket - snuskigt bra utkast, reflexsnabb, uppe i grundpossition som en blixt, öga för finter OCH ett jäkla driv i träningen och härligt social tills han fått på sig utrustningen. Blir spännande att se hur han matchas med Ausmaa :)

Även Ramsin finns med på listan, i år på en 8:de plats och det vet jag inte om jag håller med om. Killen kom in och spelade sitt eget spel och med sin egen stil vilket gick hem till 100 % men sedan tappade han bort sin stil och försvann ut i nervositetens land (eller vad som hände?) flytet var borta och skönheten och det roliga i att se honom spela försvann spårlöst. Helt enkelt en mycket blek målvakt i mina ögon förra säsongen.
Men hans spel räckte för att stoppa AIK från Globen så man kanske har lite för färgade ögon när jag bedömmer honom ;)

Hur som helst så är hela säsongen i uppstart och alla hallarna står bara och väntar på att den första bollen ska rulla över parketten eller mattan, vilket man nu föredrar :)
Jag kommer att rapportera som vanligt vid protokollet men också sitta vid everysport.com med live rapporteringen där, vem vet? Kanske jag börjar göra en Jojje  =  åka med på bortamatcherna för att rapportera direkt även från dem =)
Skulle vara kul men kostsamt.

Inga kommentarer: