tisdag 5 april 2011

Briserad bomb eller faktiskt helt naturligt?

Då har man gått ut med senaste nytt från AIK Innebandy.

Ulf Hallstensson ska ut på nya uppdrag för AIK och riktlinjerna för det ligger på arbetsbordet.
Kan tänka mig att han har egna åsikter om hur arbetet ska läggas upp och hur lång tid det kommer att behövas för att kunna slutföra det. Nu gäller det för AIK Innebandy att lyssna på hans kunskap och ställa bolagets möjligheter att lägga både tid och kostnad i kontrast till vad hans kompetens har att erbjuda.
Tid är ju också pengar.
Läste hos Ingridi Umeå att hon gärna ser honom i Dalen......förstår att hon gärna gör det men jag ser gärna att hans finns kvar i Borgens korridorer. Viktigast är att han får möjlighet att göra det han vill göra och det som känns bäst för honom och hans familj.
Men jag kommer sakna den herrens lite halvtorra, tysta skratt på resorna!

Mika Packalen ska ta över rodret i truppen.
Om Mika vet jag absolut ingenting annat än det jag läst mig till i hans blogg. (Kommer den att leva vidare?)
Ska bli spännande att träffa honom och få höra lite granna om vad han söker i den trupp som ska hjälpa honom att leda laget mot nya guldmedaljer. För det är guldet som AIK jagar.
Att vara främst i ledet, att vara utmanarna som tar avgörandet i egna händer.

Att kliva in och ut ur familjen AIK kan vara både skrämmande och hisnande spännande.
Kraven kan tyckas höga och vägen dit lång men har man samma mål som föreningen/bolaget och viljan att knyta ihop ungdomsinnebandyn utifrån den situation som AIK har omkring sig så är det bara att tuta och köra.
Nytänk tillsammans med ett uns av erfarenhet är den viktigaste ingrediensen för att ta ett lag hela vägen.

Ingrid använder uttrycket AIK 2.0
Hm.....känns lite som att AIK landar i "Pixbosyndromet"....... inte helt nöjd med det men som vanligt i min värld så får hon göra det speciellt när hon använder det utan att kränka varken individ eller klubb.
Jag måste bara få skriva att jag inte är riktigt ense med hennes beskrivning av "nya AIK" som ingen egentligen har myntat utan snarare är ett uttryck för den generationsväxling som Bjerlestam talat med media om. Alltså inget nytt AIK men ett yngre AIK :)
Att det med stor sannolikhet inte blir något guld nästa säsong heller är nog mer troligt än att man skulle lyckas gå hela vägen efter en sådan ommöblering i laget och ledningen.
Men att AIK nu bygger för framtidens guld är något jag tror alla kan förlika sig med ;)

1 kommentar:

Ingrid sa...

Hej Marie
Jag citerade bara det som stod i media, det Packalén sagt. "Det nya AIK"... men det där med AIK 2.0... erkänner, lite töntvarning på den.

Lycka till i er nya satsning. Följer er från "läkaren".