fredag 8 april 2011

Har jag så sjukt fel???

Jag vet!
Trist att ens fundera på det där med SM-finalerna flyttar från stora TV4 till TV4 Sport.

Jag har inte alls samma åsikt som alla andra men det kan ju faktiskt bero på att jag har just den kanalen att tillgå hemma. Varför har jag det??
Jo för jag har gjort ett medvetet val när jag valde kanalerna.
Jag kan däremot förstå dem som inte ens har möjligheten att välja in TV4 Sport men för alla andra så ska det väl vara en kanal som man väljer lika mycket som tex. Canal +
Tanken med att ha en kanal som heter just TV4 Sport var antagligen att man ville vara ett alternativ till de andra stora sportkanalerna och att man dessutom skulle rikta in sig på svensk sport i allmänhet.

Att andra tittare med häst intresse (tex) också borde vara förankrade i TV4 Sport ser jag som en självklarhet.
All sport från TV4 bör ligga just på deras Sportkanal och den borde vara lika fri som TV4. Ingå i alla basutbud eller ligga tillsammans med de kanaler som är "markbundna" (vilket de ju inte är längre men ni förstår vad jag menar)

Hur många tror ni inte det är som hellre tittar på den "arga snickaren", "halvåttahosmig", "30 minuter med Oliver" osv. än på Olympiatravet eller innebandyfinalerna?
Låt dem ha TV4 och låt all sport ligga på TV4 Sport. Då skulle säkert sändningskrockarna lösas långt tidigare än att bli ett TV-krig en vecka innan det är dax.

En tanke vi alla borde fundera på och kanske ställa i relation till det här TV-kriget är innebandyns slogan -
Vi lirar schyst!
Gör det då! Lira schyst och kör all sport i en kanal trots krockar. Det är ju inte första gången i världshistorien som 2 stora idrottsarrangemang krockar och helt säkert inte den sista heller.
Hm...nu är det med all säkerhet ett antal av er som inte gillar min tanke och det är helt ok.
Jag kan ingenting om marknadsföring och därför kanske jag inte förstår varför det är viktigt att synas i "stora" TV4 när det finns en kanal som vill jobba för att vi ska få se innebandy i TV nämligen TV4 Sport!

Inga kommentarer: