tisdag 17 juni 2008

92:a inlägget :-) kul årgång

Hihi... håller ni inte med om att vissa siffror liksom finns i huvudet hela tiden?
Visst jag vet, det är självklart att man reagerar när årtalen på sina barn dyker upp men det finns ju andra siffror som också sitter fast på något konstigt sätt.
Min kollega Monica kom in och berättade att i morgon skulle hennes svärmor ha fyllt 92 år, till sken hör att Monica är frånskild men ändå sitter svärmors födelsesiffror kvar. Själv har jag siffrorna 86-160768 men de ska hellst uttalas på Danska. Siffrorna är telefonnummret till min älskade smulfar och mommo, de båda är stjärnor i himelen sedan 83 och 89.
Av någon konstig anledning kan jag även min svägerskas fullständiga personnummer men har inte en aning om mina systrars eller föräldrar ??? :-)
Ja siffror är undeliga saker!

Skalman jobbar numera på sitt sommarjobb - han har ingen aning om han får betalt men det skiter han i för han räknar erfarenhet och möjlighet att visa företaget att han är seriöst intresserad av att få gå sin lärlingstid hos dom. Jag som känner Skalman väl (och dessutom dresserat honom) kan bara säga grattis Ternvalls plåtslageri - ni har fått en Skalman på halsen ;-) - Jag får väl erkänna att ungen kan jobba och gör det väldigt bra. Sen är det ju inte utan att jag skänker ett stort TACK till dom, som ger honom möjlighet att få inblick i det yrke han valt.

Skorpan ska försöka få kontakt med en kvinna i Bro för hon är sugen på att prova jobba med ungdommar i sommar. Hennes tanke är både sund och förståndig. Målet är bygglärare 50% och fritidsledare 50%. I Bro har de tydligen något som kallas ungdommens hus och där behövs ju även vuxna för att det ska bli en väl fungerande verksamhet och Skorpan är som klippt och skuren att arbeta med ungdommar trots att hon är så ung själv.
Hon har dessutom träffat en supertrevlig kille som heter Niklas (jag har inte hunnit träffa honom så mycket ännu att han fått ett eget namn men det kommer nog snart). Den killen har lite visioner - han är färdig båthantverkare om ett år och har ett par av de vackraste isblå ögon jag stött på. Därför är jag inne på namnet Båtsman. Vad tror ni om det? Det stämmer dessutom väl in på hans personlighet för han är lugn och sansad samtidigt som han inte lägger värderingar i hur andra tycker och tänker så länge de inte nedvärderar sig själva. Jag sa ju det ! En trevlig kille! :-)

Nåja det var dagens uppdateringm vi får väl se om det blir mer vad det lider.

Inga kommentarer: