måndag 27 oktober 2008

Nu så.....

.. ska vi se vad jag kan få till ;-)

Nu känner ja mig lite tvungen att få ner lite bokstäver på den här sidan.
Syster Yster, Anneli och Majsan med flaggskeppet har gett mig en och annan vink om att jag är lite långsam :-) Men nu ska ni få höra vad Alfons - ska bara- har pysslat med.

Innebandy, Innebandy, Innebandy och sedan Party Lite, Party Lite och sist men inte minst finns det en ny lärare på Kista Gymnasium som retar satan i mig!!!! Ja visstja, en liten liten del SIGGE ;-)

Skalman har ju valt sitt lag BBIF HJB! Lugnt tänkte mamman- visst ställer jag upp med det administrativa, Tränaren kallar mig "fru det fixar jag, inga problem" Sedan visar det sig att Skalman spelar i 2 lag i samma serie och grupp, han hoppar in och spelar för BBIF HU2, han ställer upp och målvaktstränar P96 OCH han ska ställa upp för ett P92 lag och spela under Scorpionscup nu på torsdag och fredag!!!!!! HJB ska ställa upp och bemanna sekreteriatet under torsdag och fredag vilket innebär ett stort antal pass i olika hallar som ska bemannas - har ni någon gång försökt få 17 killar mellan 16-18 år att frivilligt ställa upp klockan 07,45 en höstlovsmorgon i en innebandyhall????
Haha..... jag har problem men det fixar jag! ;-)
En blåslampa i rumpan och information om att vi åker på städschemat av toaletterna i hallarna om vi inte sköter det här på ett bra sätt och ställer upp för vår klubb, så ska ni se att de passen blir tillsatta snabbt och enkelt :-) :-)

Skorpan har satt nytt kakel i mitt kök så nu är jag hur mallig som hellst! Vet ni hur snyggt mitt kök blev???? Jag ska fota på em. och lägga in bilderna här. Jag ska bara..... (jobba först)
Söndag morgon hade jag besök av Skorpan i sängen. Klockan 06,37 vaknar jag av att Skalman frågar hur det är med henne. (Ni förstår säkert att hönsmorsan numero 1 sitter i givakt)
Hon har äntligen fått det där migränanfallet som hon gått och väntat i flera månader på! Men tvi vale för migrän när det står på!
Mamman lägger våta handukar på huvudet, masserar hårbotten och sparkar på pappan som ligger och snarkar så det känns som ett sågverk i hennes huvud. Skorpan somnar efter 1,5 timme och äntligen faller lugnet över Österdalsvägen 72 igen. I alla fall en lite stund.

( Fru "det fixar jag, inga problem" upptäcker vid 11-tiden att hon skrivit fel samlingstid på kallelsen till matchen i Tibblehallen. Samling och matchstart kl. 13,30! ) Gråsten!!!!!

Sedan kommer det en rolig grej (håll i dig Syster Yster)
Kompis har köpt mammans och pappans husvagn!
Mamman och Pappan har köpt en ny! En Kanus Azur!!!
Den är så fin. Även den kommer det bilder på så småningom.

Oj, nu vart klockan lite mycket och förskolebarnen vill ha mat i dag också! Jag återkommer och ska verkligen försöka göra det i eftermiddag!!!!
Jag lovar! Ska bara ........ :-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Spännande med nytt kakel i köket :-) Vill se bild...Alfons måste lägga ut en bild snarast! Skönt att ha dig tillbaka kusin vitamin!! Kram

Lena sa...

Lägger armarna i kors, rynkar till mellan ögonen och undrar vart tog em inlägget vägen?............Jag blir aldrig nöjd syster ;)
Du jag har en hälsning/beställning till dig på min blogg.
Men jag ringer.