onsdag 8 oktober 2008

Nu ska vi se var jag ska börja ;-)

Sigge har flyttat in och har börjat bli en inventarie som följer familjens rutiner = Full fart framåt eller total stiltje i soffan. Han är lika lycklig vilket av allternativen vi än pysslar med :-)

Vi har hunnit med en del innebandy. Bla en match i Åkersberga som vi valt att lägga på hyllan som en otrevlig erfarenhet. 16-0 i baken och en mycket deppig Skalman som nu har slickat såren och kör hårt som vanligt.

Skorpan har börjat hösten på ett högst otrevligt sätt med förkylning, nackspärr och ett uns av lättja - det är jobbigt att jobba!! Men som hennes kloka tränare säger - tränar man inte så spelar man heller inte match! Tack Fredrik och Thomas.

Kompis har börjat jaga jobb på riktigt och hoppas på dagsjobb till och med vilket jag tycker är toppen. Vidga vyerna, se dig om unge man! Det kommer en dag då du inser att du hittat rätt och då kommer du också att vara nöjd.

Anders drog på sig en vacker blodförgiftning när vi var ute i husvagnen sist. Skalman skulle in under altan golvet för att loda upp det och när golvet brast så var Anders och kompis där och räddade honom från att få hela golvet över ryggen. Resultatet blev en rostig skruv i höger handen med följande stelkrampsspruta och blodförgiftning. Han är dock nästan återställt och börjar tycka att det är tråkigt att vara hemma hela dagarna.

Jag har varit på endagskryssning med systrarna Yster och tant mamma! Det kan man kalla en höjdardag eller ett bottenskrap, vilket man vill.
Sett från den ljusa sidan så blev det en väldigt massa prat och skratt vilket jag gillar!!! Sett från den mörkare sidan så blåste det en hel del (nästan orkan om ni frågar mig) och det gungade en del men systrarna Yster står på sig och sääger att det där lilla gunget bara berodde på att vi var på öppet hav och att det bara höll på en timme :-)
Jag är i alla fall tacksam för att det inte var i Söndags vi var ute på havet.

1 kommentar:

Maria sa...

Kul att se dig tillbaka igen;)

Fick en kul hälsning från din syster idag. Det tog iof sig ett tag innan polletten damp ner och jag förstod att det var just DIN syrra! Hur många syrror har du egentligen?

Att ni vågade åka båt den här årstiden! Jag hade säkert suttit i restaurangen iklädd långkallingar och flytväst under hela resan;)

Skönt att höra att herr N är kry igen. Inge kul det där med blodförgiftning.

Då var innebandyn igång igen. Träning näst intill var dag och alla dessa matcher på helgerna. Fast när jag tänker efter så har vi det bra du och jag;) Tänk, hela familjen engagerade kring samma intresse!

Ha det bäst // Kram Maria