söndag 27 juni 2010

Balrog i sorg.....

efter att deras nyförvärv Mikael Dahlqvist förolyckats i förra veckan.
Alltid tragiskt när innebandyn förlorar bra spelare men speciellt när det är bra målvakter som försvinner från den levande stjärnhimlen och blir en riktig stjärna i stället.

Nu kan man börja fundera på vem som kommer att kunna axla hans possition i Balrog under kommande säsong.
Jag erkänner att jag inte har superkoll på alla SSL-målisarna ännu och att jag inte är helt insatt i alla serier heller men jag har inget givet namn som skulle kunna bli aktuellt för dem heller om jag ska vara helt ärlig.
Odelberg har ju inte en uppsjö av målvakter där de kan hämta en till keeper.
AIK och Ausmaa kommer inte att ändra på sina papper eftersom det var beslut som togs redan innan olyckan, det var ju just för att Ausmaa ville vidare som Dahlqvist fick en ledig plats i Balrog.

Vem vet....kanske de lyckas göra en Caperio Täby variant (jag tänker på Ramsin) och helt plötsligt kunna plocka fram en vilt främmande och helt ny målis som aldrig legat i hetluften tidigare, varken i Sanktan, usm eller andra större sammanhang. Helt enkelt en målis som fått mogna och hitta sig själv i lugn och ro.
Skulle vara både roligt och göra SSL ännu intressantare ;)

Inga kommentarer: