lördag 5 juni 2010

Epoken är slut

Därför kommer sista inlägget på Floorballkeeper här tillsammans med ett flyttkort som ni måste hämta hos mig.

Jag har bestämt mig för att det inte längre är rätt att ha en blogg om mig och mina barns vardag på och utanför innebandyplanen för jag har inte längre några barn.
JO! Jag har barn men de är inte barn längre om ni förstår hur jag menar.

Därför startar jag upp min nya blogg som kommer handla om mitt liv och de besök mina barn gör hos mig och gubben, om vårt liv i Sverige och vårt liv i innebandyhallarna runt om i landet.

Visst känns det sorgligt att det ska ta slut men samtidigt är det precis det livet handlar om. Olika faser i livet med olika människor att träffa och lära sig något av men också att lära ut något till.
Jag är övertygad om att mina barn kommer fortsätta mitt livsverke men att de gör det utifrån sina egna vinklar och värderingar, precis som det ska vara.

Själv ska jag luta mig tillbaka och vänta på att en dag få glädjen av att låna några barnbarn för precis som jag hade mina barn till låns finns jag till för att låna mina barnbarn.

Lycka till mina älskade ungar och njut av livet!
Se varje dag som en ny kunskap och ta del av varje erfarenhet med öppna ögon.

Vill ni ha ett flyttkort så får ni maila eller lämna en kommentar till mig så får jag se om ni tillhör den skaran som jag vill ha med mig i nästa fas i livet eller om ni kanske behöver få stanna kvar där ni är en tid till, innan det är dax för er att ta nästa steg.

5 kommentarer:

Lena sa...

Flyttkort tack ! ;)

Hannah sa...

Jag vill! och jag hoppas att jag tillhör skalan :)
/Hannah

Eva sa...

Hej Marie.

Jag följer gärna med. Ledsen att jag inte har hört av mig på länge men det beror på olika omständigheter. kram Eva

Trulsa sa...

Jag vill gärna ha ett flyttkort :)

Anonym sa...

Förväntar mig ett flyttkort!
Kram marie