onsdag 18 april 2012

Är det bara tur om Dalen vinner i Malmö?

Innebandymagazinet har publicerat en intervju men Ulf Hallstensson och hans tankar så här dagarna före den stora finaldagen i Malmö.
Läs den gärna i helhet här.

En bra intervju som jag tror många som känner Hallstensson kan känna igen honom i. Speciellt inför viktiga matcher. Han är ju lite speciell med sina analyser och sitt sätt att jobba med truppen och sig själv när det verkligen gäller.

Eller egentligen tror jag han skulle vilja att jag tog bort den meningen och skriver -
Jobbar med truppen inför varje möjlig chans att vinna en match där man påstås vara underdogs.

För det är väl precis det som hela finalen 2012 innebär?
Inte att vara bäst när det gäller utan att ta chansen när man har den.

Att se möjligheterna att i en enda match ge världens just nu bästa klubblag en omgång.

Att värdera varje avslut med ett distinkt sikte bakom Klintsten.

Att våga vara ödmjuk inför motståndarna. Utan att gå in i underläge.

Jag undrar bara vad Storvreta kommer att säga om de förlorar? NEJ! Jag tror jag vet vad de kommer säga.......det var de 2 bästa lagen som möttes och idag var det Dalen som ville mest och vågade mest. De är ju så härliga människor i Storvreta, ödmjuka och sportsliga. Det är svårt att helt strunta i att hela på dem.....Åh vad innebandy kan vara svårt och göra ont!
Varför måste man välja? Eller man kanske inte måste det när jag tänker efter :)

Inga kommentarer: