söndag 29 april 2012

Sista inlägget och stopp!.......

nu lägger vi på locket för säsong 2011/2012!

En kort sammanfattning av säsongen som gick är att vi inte tog oss dit vi ville när vi påbörjade säsongen i augusti 2011 MEN vi tog oss dit vi ville under de sista gastkramande matcherna även om det inte heller räckte till. Kontraktet är säkrat och killarna ligger i vila.

En del är på väg bort, andra är på väg in och en del är kvar på ordinarie plats.

Mycket händer under Silly Season och det är svårt att hålla koll på allt och ingenting. Därför har jag valt att för en gång skull skita i vilket och bara följa med i karusellen. Jag gillar inte att Gafvelin har valt att gå till TT. Ok han kanske inte har tillfört laget det som man förväntade sig men jag tyckte allt att jag så en ljusning under tidig vår men sen blev han ju skadad. Trist.

Där satt punkten för den gångna säsongen - nu tar vi tag i 2012/2013

Janne Gustavsson som den nya huvudtränaren heter verkar vara en trevlig och bra prick med humor i ögat men högt fokus på sitt uppdrag. Noggrann i sitt upplägg så det här kan nog bli väldigt bra för AIK och för spelarna. Klara och tydliga regler och visioner, tiderna för samlingar ute i  god tid, fyskrav på seriös nivå och förmågan att se personen bakom klubbladet. Det kommer bli en spännande säsong.

Vad och hur jag gör själv är inte klart ännu. En del tankar och beslut ska tas från flera håll. Men det som är helt klart är att jag inte kommer fortsätta att skriva liveraporterna på everysport. Men det kommer Rosie att göra för er i stället. Hon har många år som både spelare och matrialare så hon är duktig på innebandy och kommer att leverera med bravur! Nytt är också att AIK inte kommer bjuda på liveraport från bortamatcherna men vi ska försöka hjälpa er att alltid hitta vart ni kan få det om ni inte gillar livematch alltså.

Nu blir det inte mer information från mig i dag för jag ska ta vara på dagen och njuta av solen. Ta en sväng och hämta Hockey-VM ackrediteringen så jag kan följa tre kronor på plats i Globen.
Ta vara på er och varandra.

Inga kommentarer: