söndag 8 april 2012

Ingen mans land.......

Ja där befinner jag mig för tillfället.
Mycket tankar och funderingar på hur jag själv vill ha det under det kommande året. Vad jag vill och vad jag orkar. Hur jag vill och orkar göra det men mest av allt....OM det blir så som jag önskar?

Precis som i hela innebandy-Sverige så finns en ovisshet i stora delar och en visshet i andra. Silly Season är i fullt uppstart och finalerna närmar sig med stormsteg.

Jag följer med i det som händer...glider runt och läser både här och där...konstaterar att det inte alls är bara jag som befinner mig i ett ovisst läge om framtiden. De som spelar fortfarande har ovissheten inpå knuten...varje match blir ett steg närmare Malmö eller ett steg längre ifrån. Några föredrar att se det som ett steg närmare semestern.

Jag är attans så sugen på en tur till Malmö när det drar ihop sig....finns så mycket folk som jag skulle vilja träffa IRL. Så många människor jag stött ihop med som hastigast men aldrig hunnit prata ordentligt med. Många tankar och funderingar så saker jag läst och sett men inte vill ta ställning för/mot utan att först ha bildat mig en egen uppfattning och fått förstahands-information om. Vem vet...kanske att det blir så.
Mamma vill så gärna att vi kommer ner och hälsar på och då kan man ta det i samma sväng så att säga. En snabb tur över bron till mitt älskade hemland ligger också högt på listan. Jag vill ha påläggschoklad, medisterkorv, rullepölse och mest av allt 2 flaskor med kulör! Tänk att det ska vara så svårt att hitta ett alternativ till kulör! Sån som ger både smak och färg!! Vill ha!

Vad har jag gjort och vad kommer jag göra? En hel massa saker! Som jag alltid gjort och alltid kommer att göra.....enda skillnaden är att det numera måste göras med förstånd! Varje "JA" är ett moget övervägt svar. Varje "NEJ" är ett ledsamt beslut men ett beslut som tas för framtiden.

Vad händer då i mitt älskade AIK?
OJ! Mycket fast lite.........Den största förändringen är redan släppt till er alla.
Janne Gustafsson i headcoach positionen i 2 år. Han kan med all säkerhet skapa det lugn som behövs för att de yngre killarna ska kunna få arbetsro. Att Sinerius stannar i AIK på något sätt är också klart vad jag har hört. Även han är skicklig med de yngre killarna. Men sedan är det stopp.
Kommer Fischer att fortsätta som ass tränare? Ingen aning! Men en sak är säker.....han kommer alltid finnas i närheten av AIK. Med den spelarkunskap han har så tar man hand om honom. Sen har det ju tillkommit en flicka som pockar på uppmärksamheten från honom...med de ögonen så förstår jag att han faller som en fura.

Vad gäller spelarna så tror jag mig kunna garantera er att Kim och K-J är namn som kommer finnas i laguppställningen. (Säger jag bara för att de rimligen borde ha avtal på en tid till) Resten?
Ja, det låter jag vara osagt. Men visst hoppas jag att AIK och Järfällas samarbete ska ge lite utdelning på de positioner som ev. blir lediga om Loren och Edgar bestämmer sig för att det räcker. Att sportkommittén hittar en bra balans och får de yngre att krita på för några säsonger till i AIK och att vi får möjlighet att behålla stommen av spelare som numera får räknas till de "äldre" gubbarna.

För er som tror att jag skulle släppa lite roliga nyheter här kan jag bara säga -
Sorry men jag har ingen information.
Hade jag haft det så hade jag skrivit - håll utkik på hemsidan de närmsta veckorna ;)

Ta nu vara på dagen för det gör jag :)

Inga kommentarer: