onsdag 9 november 2011

Ojojoj.....vilken vacker morgon!

Solens bleka strålar skiner mot träden utanför mitt köksfönster och ger världen en vacker orange-tonad lyster.
Det är sådana här morgnar jag skulle kunna ge mig ut på en jogging-tur om bara min kropp hade velat det också.

Vi befinner oss mitt i veckan men samtidigt i slutet av ett landslags uppehåll.
På söndag är det dax att inta parketten ute i Täby. Caperio har aldrig varit ett favoritlag i mina ögon och killarnas attityd har aldrig legat mig varmt om hjärtat. Där emot har deras innebandy alltid varit roligt att titta på.
Det är alltid värt att se förortsgängets lek med plastbollen.
I år är de vassa och i år kan det vara deras tur att lyfta bucklan i Malmö Arena om de bara orkar hålla samma kvalitet och har samma flyt som idag. Minns för något år sedan när AIK var i en liknande situation......vinst efter vinst efter vinst........sen kom förlusten och skadorna och den negativa spiralen.
Visst blev det slutspel ändå men det gick inte hela vägen, AIK lyckades inte hämta sig helt för att orka ända till Globen som det var på den tiden.

I helgen blir det AIK´s tur att försöka bryta Caperios vinnartrend.
Att de ska lyckas är det nog inte många som håller för sannolikt men jag mitt egensinniga och åsneliknande envetna elände.
Jag håller det för troligt, i alla fall inte osannolikt och framför allt inte omöjligt!
Antingen sitter jag här på måndag och får be om ursäkt för att jag tagit mig ton eller så sitter jag här och är så där lagom stöddigt som förortspojkarna med backslick och hårband är där ute i Täbys skogar ;)
I vilket fall som helst så är det säkert värt att rulla ut dit på söndag lagom till 17.00 för att se vem som vinner den här veckans derby.

Ta vara på dagen för det gör jag...i morgon är det nämligen försent för då är det en ny dag att ta hand om :)

Inga kommentarer: