tisdag 15 november 2011

Svar från everysport......

som informerar om att de inte håller till godo med en tjänst för att skapa osämja mellan klubbarna.

Jag funderar på om jag har formulerat mig så tokigt så det kan tolkas på det viset?

Hur som helst så kommer här ett utdrag av vad som gäller på everysport:
" Dealen 2010 var att lagen i Superligan skulle få en "garanti-utbetalning" för varje rapporterad hemmamatch.
Detta blev ingen direkt succe och nu gäller den vanliga intäktsdelningen.
Den baseras på era besökare på er Matchsida."

Som jag tolkar det så betyder det att alla de som loggar in på "sitt lags sida" inte registreras som läsare på AIKs matchsida och därmed räknas de inte in för AIK. 
Men det är min rapportering de följer eftersom det är den som visas.

Därför vill jag be alla som följer mina rapporteringar att ansluta till AIKs matchsida så det blir fler besökare på den och ev. inkomst går till rätt lag.....det går alltså till det lag som rapporterar vilket är AIK eftersom jag gör det för "mitt" klubbmärke.
Behåll gärna erat lags matchtröja på men anslut till AIK.

Så enkelt kan man lösa det om alla bara hjälps åt ;)
För visst kan vi se vinsten av att vi får direktrapport och att vi håller vår sport levande i media!

Inga kommentarer: