tisdag 20 maj 2008

Ja e här nu.... ;-)

Efter en del påtryckningar av systrar, mamma, och kusinvitaminer samt ett par gliringar från Kalle om att lilla pattarklappardagen snart intar nr3 i ordningen sedan sista inlägget så intar jag tangentbordet igen :-)

Skorpan har för första gången i sitt liv uppsökt en vårdcentral och fått betala för besöket :-) Hon fick ett bett av "något" slag (trodde det var en mygga) som kliade, väluppfostrad som hon är så kliar hon tillbaka :-) Ett fult sår på ovansidan av foten som sedan blir inflammerat och nu sista dagarna svullet med vätskeansamling gör att hönsmamma (modell STOR!) ringer doktorn. Doktorn tar sig en titt och talar om för syster att det ska tvättas, läggas om sterilt och sedan återbesök på fredag för ytterligare påseende. Då Skorpan inte är pencillinallergiker vad vi vet så skriver doktern ut ett e-recept och talar snällt om att det är en Borreliainfektion!!

Skalman väntar ivrigt på svar om han ska spela med Bele Barkarby nästa säsong eller om det blir att se sig om efter en ny klubb. Inget är som väntans tider säger man ju men i det här fallet så hade jag uppskattat om han hade fokus på skolarbetet istället :-) Nåja, en del lärare har valt att lägga om sista inlämningsdagen för sina hemuppgifter och inte gråter jag för det! Tack till de lärare som ger honom en chans att få allt klart. Det skulle ju vara fantastiskt om även lilleman kunde slutföra grundskolan med betyg som räcker till gymnasievalet.

Kompis jobbar på och sköter sig :-) Han ska ta med sig morfar och åka till Åland för att bunkra upp till de 2 stora dagarna. Det blir tungt att bära men han ser fram emot en båtresa och önskar sig fint väder. Morfar har erbjudit sig att åka en extra gång om det skulle behövas - det hinner jag mellan den 2 - 11 Juni men han är upptagen med student ute på ön den 4:de så det blir mycket för hela släkten nu.

Vi har precis varit på 70 årskalas hos svärföräldrarna och dagen efter var det 18-års fest hos lillasysyteryster, vars äldsta dotter numera ska skriva på alla papper själv och tänker premiärspela på Blue eller Wiperroum i helgen ;-) Grattis till er alla !

Det var dagens uppdatering och jag lovar att det inte ska dröja lika länge till nästa blogginlägg skrivs ;-)

Ha det!

1 kommentar:

Maria sa...

Skönt att se att du är tillbaka. Har saknat dig faktiskt.

Jag har inte glömt bort Skalman, men det är så rörigt med allt och då menar jag inte bara med vår tillvaro och husbygget!

Det här med juniorerna och vilka som skall spela vart osv.... jag har frågat hur det blir med tryouten men de vill ligga lite lågt än sålänge.

Vi (jag) håller på för fullt med att packa ihop vårt hem och......fy fan, aldrig mer!

Hoppas ni mår alla bra och att Scorpans fot läker som det ska.

Ha det gott

Kram/ Maria