fredag 2 maj 2008

Mitt temprament gillar inte gästböcker....

Satt mest på skoj och kollade in Flaggskeppets gästbok en stund (bra ursäkt att slippa samban med damsugaren) *fniss*

Nåja det var inte därför jag blev irriterad....

Jag läste alla roliga grattishälsningar till guldet i Lunarstorm och lyckönskningarna inför mittitcuppen.

Mellan alla dessa trevligt skrivna och roliga inlägg ser jag ETT litet äckligt inlägg från Haninge!!!!

* Direkt kopierat från Balrog P92´s gästbok*
Namn: HaningeDatum: 2008-03-30 (11:26)
Vilka i laget har varit med sen de var 6-7 år?De flesta har ni ju värvat från Tumba, Älvsjö, Trosa, Hölö, Handen osv. Grattis ändå till Guldet. *slut kopia*


Varför ska folk ha så svårt att förstå????

Det är inte alla klubbar som värvar spelare! Även om nu Flaggskeppet skulle ha gjort det vid något tillfälle så är det inte olagligt och det står alla lag fritt att göra det så länge man går efter de givna reglarna som finns.
Dessutom tycker jag personligen att det är en låg kommentar med tanke på att spelarna med föräldrar måste ha gjort ett aktivt val när de skrev övergångspapper - vilket ju faktiskt är en given regel. De eventuella spelare som har en annan modersklubb än Balrog har valt att byta klubb och anledningen till det får stå för varje enskild individ.

Med tanke på hur dagens elitlag ser ut i SIL så kan man bara konstatera att klubbyte är något som händer så gott som alla spelare någon gång under deras aktiva år. Vilka är vi att döma om det är rätt eller fel ?????
Låt varje mäniska ta sina egna beslut och kasta inte smuts efter en pokal som du själv kan jobba stenhårt för att erövra. Låt ungdomslagen få vara just ungdomar och gläds åt alla härliga mäniskor som lägger tid, energi och lust på en av världens roligaste sporter.

Nu har jag gnällt klart så nu är det sambatakter som gäller, trots allt :-)

2 kommentarer:

Maria sa...

HejMie,

Vi är vana vid sån skit. Folk tror att det är okej när det gäller Balrog att hålla på med sitt skitsnack som egentligen bara handlar om avundsjuka.
Skulle någon hålla på sådär hos andra klubbar skulle det bli ett ramaskri.

Vi har ALDRIG värvat spelare, däremot har det ringt många som velat satsa. Dessutom har vi tappat spelare under åren som INTE velat satsa. Vem nämner det?

Skit samma.

Jag har sett Skalmans kommentar och jag har skrivit på hans blogg. Jag har haft "häcken" full med annat så jag har inte hunnit kolla up uppgifterna men lovar att göra det.

Ha det gott // Maria

Lena sa...

Kära syster!

Du är alltid så snäll och inbäddande i orden.......ja förutom då du blir riktigt lack ;)

Att juniorer och seniorer i olika sportklubbar byter lag emellanåt beror ju ofta på att de kanske inte får den feedback de anser sig behöva för att komma vidare i sportutvecklingen, och så väljer man en klubb som kan det.
Det betyder alltså att Flaggskeppet onekerligen har det som ungdomarna behöver :)
Det betyder i sin tur att det lätt skapar avundsjuka.
Och vad är mer "svenskt" än just det?
Rakt på sak gumman, eller hur?

Berättade jag föressten att sonens snörpliga 2-3 förlust mot Hammarby byttes till en utklassningsseger mot Mälarhöjden på 8-1. Masse satte en straff , stolpe in, hård så det tjongade i ribban och skitstolt. De andra 7 målen fick alla grabbar sätta var sin, ingen specifik målgörare. Kunde tusan inte vara bättre. I helgen blir det ny match, men jag har noll koll på mot vilka :)

Kram från lillsyrran!