tisdag 6 maj 2008

Vilken morgon ! :-) Tokhärlig start

Japp, i morse vaknade man som vanligt av Herr Nygrens ljuva stämma :-) Som vanligt låter han lite lätt irriterad efter att ha ropat på mig 7-10 gånger. Av någon anledning tycker jag att han ropar varje minut men klockan visar en tidsskillnad på 30-40 minuter. Jag tycker inte om morgnar om dom inte är på mina vilkor = jag går upp när jag tycker att jag sovit klart!

Sedan blev det kaffe i lugn och ro tills det var dax att väcka upp Skorpan och Skalman (Lovar att Skalman inte föll långt från trädet) efter att antal tillsägelser så kom en tapper Skalman upp för att informera om att det är Nationella prov om en kvart!!!!
Jösses, hur dum på en skala kan en mamma bli ????

Nåja, jag gled i väg på morgonpromenaden med hjärtat och där, när det var nästan klar. Där stötte jag på Anneli. Fru Asterbo Svahn. (Jag vet inte om dom är gifta men visst har ni rätt när ni kopplar namnet till min personliga pressfotograf ;-) Det var ett tag sedan vi sågs och av någon konstig anledning så är den här kvinnan en sådan där underbar, varm människa som man blir glad av.
Ni kanske vet hur det känns när man upplever att just nu och här är jag den viktigaste personen i den här människans liv!
Hon är så helt fokuserad på vårt möte att hon till och med missar att hennes äldste son cyklar förbi och säger hej.
Det mötet var dagens absoluta höjdpunkt! Anneli - du är bäst och jag tycker att du är en fantastisk människa. En underbar person!

Kanske ska jag försöka avlöja lite av Herr Nygrens fotbollsplaner lite senare men först ska jag fika med familjen och kanske spöa gubben i (Wii) Golf :-)

Eventuellt ska jag försöka ta reda på hur det går för kusin-vitamin i Hedemora. Hon ska ju flytta till eget hus nu i helgen :-)

Ha det gott så länge. Skalman ska provträna i kväll, för BBIF HJA - jag håller tummarna för att han ska känna sig nöjd med sin insats.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Hej =D För kusin vitamin går det bra! Full rulle bara, det är ju så mycket att tänka på och att göra! Imorgon ska vi på banken och fixa det sista! Sen på fredag är nycklarna våra, weee :D Men nu har vi packat ihop det mesta och det är tomt här i lägenheten!! Nu läängtar vi så mycket efter att få komma in i huset!! Massa kramar//Flisan

Lena sa...

Alltså, en ny liten pattarklappardag är det idag och du har inte skrivit något dess emellan....ska man bli lite purken eller.....jag har tråkigt ....underhåll mig! NU! ;)