onsdag 21 maj 2008

Onsdag och då vet ni alla vad Kalle säger när han kommer:-)

I dag har det varit en sån där dag! Ni vet (?)!! en sån dag. Jag ser fram mot att få lägga huvudet på kudden och somna för då vet jag att den här dagen inte kommer tillbaka :-)

Nej, så farligt är det faktiskt inte men en del av mina tänkta planer kastas omkull och då kommer liksom hela jag ur balans.
Skalman fick en plats i BBIF HJB!!!! Inte ALLS vad han ville, F-N här provspelade jag med kramp i ryggj-vel och benh-vete, bet ihop och gav mig sat(t)an på att visa att jag är värd en plats och vad händer???!!!???
Men du har RÄTT mamma!! Det är deras förlust och min vinst för nu vet jag var jag står ;-) Jag ska ta mig till toppen och då kommer jag tacka BBIF för att de lärde mig att INTE ge upp, inte ens efter flera års bänknötande för att "unga lovande"(?) spelare skulle få glida runt och leva livet tills tjejer och festande blev mer tilltalande. Det är då som jag kommer att kunna göra mina val utifrån vad jag vill och känner den dagen :-) För bäst, det kommer jag att bli - den dagen jag vuxit klart och kroppen är färdig för kunskapen och framförallt viljan och spelglädjen den kan inte någon klubb ta ifrån mig.

Han är en klok ung man min Skalman!!! Mitt hjärta blöder för honom men samtidigt ser jag också hur han växer och blir mer och mer till en egen individ som står för sig och sina åsikter. En kunskap som alla unga idag måste ha med sig i ryggsäcken, för ingen kommer att stå vid rännstenen och hjälpa dom upp den dag de faller.

Hm... syrran har sina problem, de sträcker sig i skalan Sugaretter - griskakor och däremellan finns lite grönalundpulver samt en och annan beskrivning på hur deras familj fungerar :-) Rolig läsning om en 9-personersfamilj. haha...

Har ni kollat in lundinshusbygge ännu? Annars tycker jag det är dax att kika in där. Jösses vad det händer grejer där ute :-) Fast det verkar inte som att Majsan och Ludde tycker att det går tillräckligt fort. Hm.... undrar om de har blivit lite hemmablinda redan innan de flyttat in i huset?? Dessutom har Majsan rensat ut "all skit" och lovat sig själv att det inte ska sparas på sånt nu i nya huset ;-) Jag får nog påminna henne efter halva säsongen ungefär. Det brukar vara då det samlats ett antal vattenflaskor och annan bråte i hörnen :-)

Senare ska jag försöka lägga in en bild på kusinvitamins nya hus som de flyttade in i förra helgen ;-)

vi ses i etern snart igen
PS! Lyssnar på gamla NOICE-låtar som Skalman fastnat för (haha) han har inte fallit långt från trädet han inte ! De var och är bäst!!

1 kommentar:

Lena sa...

Herregud gumman! Kors i raket, ja flera stycken XXXXXXX :D

Trodde bilen skulle få sig en kommentar också, men den kanske inte fått sin bedömning ännu?

Håller tummarna.

Kram!