fredag 5 december 2008

Fredag och julfest på intåg ;-)

Jobbet anordnar julfest som börjar med glöggmingel och slutar med dans för den som är sugen på det.

Själv blir det glöggmingel och julbord sedan får man se hur långt dagsformen räcker :-)

Anders och "ungarna" ska få rå om varandra utan min inblanding (jag undrar hur det ska gå?) Säkert kommer de att ha skitmysigt och njuta av att morsan har masat sig iväg en stund och tagit sina tomtar på loftet med sig.
Ja, tomtarna är på väg fram - allihopa!!! :-)
Jag älskar dom och har precis fått tillökning av en bedårande vätte som Skorpan hade med sig hem häromdagen :-) (Inte bara mamman som har tomtar på loftet)

Så småningom ska jag fota dom så ni får se allihopa.

Träning i går för HJB och Skalman kom hem med trasig tumme. De sista veckorna vet jag inte vad "ungarna" hållt på med.....
Måndag förra veckan kom Skorpan hem och hade trampat på en spik - utan spikskor!!! - eftersom det är lag på det på arbetsplaten är det bara att jobba haltandes. Torsdagen kom hon hem och hade roat sig med att såga sig i fingret med en sticksåg. Ett rejält jack som borde blivit sytt. I tisdags kom Skalman hem och hade skurit upp halva fingret på en plåt och igår hade han som sagt oturen att möta en skruv på en klubba som skar upp tummen.

Nu tycker jag att dom jobbat klart på egna händer för en tid framåt så mamman får landa :-)

Nu ska jag platta håret, sminka, klä mig och sedan bär det av på kvällens äventyr. I morgon hoppas jag att det kan bli lugn och ro på Bredsands camping så man känner av att det är lite helg i alla fall. Speciellt när det är innebandyledigt - NÄSTAN :-)

Inga kommentarer: