fredag 3 juli 2009

Leva här och nu!

Är något som jag är riktigt duktig på :)
Jag har njutit av att se fram emot första semesterdagen och nu äntligen är den här! Fast jag kan känna mig lite ledsen för det också, vet att det är ett helt år kvar innan jag kan njuta av att vänta på den igen.

Nåja, spela roll egentligen för det är ju dagen i dag som räknas just nu. Herr Nygren ska lägga ifrån sig lastbilsnyckeln och låta den ligga stilla i 4 veckor! Hur ska det gå?
Han kommer att börja längta efter motorljudet redan om en eller två veckor :)
Han har inte riktigt lika lätt som jag att leva i nuet, han far ofta runt och lever ett par veckor före tiden liksom.
Men vi tror att vi lyckats planera den här semestern med en stor portion slappatid som har lite lagom med avbrott för andra aktiviteter =)

Killarna som har varit uppe på Bredsand hela veckan Kompisen sedan 10/6) saknar oss lagom mycket. Det ska bli kul att ni kommer men då måste man ju börja bädda sängen igen, den kommentaren kläckte Skalman när han ringde och berättade att han trampat på en spik men att allt var lugnt. Han berättade också att han var ledig i går men senare på kvällen ringde Kompis och berättade att nu hade de hittat rätt arbetsplacering för Skalman på campingen = Disken i Bresse Krog =)
Haha...massor med bad i Mälaren har det blivit under veckan för killarna i alla fall. Med vattentemperaturer på ca 25 grader och en bastuvarm husvagn så är det riktigt skönt att dyka ner i vattnet säger de.
Du måste prova mamma!
Nej tack mina herrar, jag avstår! Jag är helt säker på att ni luras och att vattnet inte håller mer än 19-20 grader och jag badar bara i kroppstempererat :)

I helgen ska Skorpan följa med och hon har lovat att bada med pappan :)
Det innebär att datorn kommer med under helgen i alla fall :) Så det blir inte tyst på den här sidan under de här dagarna heller. Sedan får vi se om jag lyckas övertala henne om nästa vecka :)

Nu ska jag börja fixa för resa till Bredsand och 4 veckors njutning. Ha det gott och tänk på att njuta av dagen för i morgon kommer en till och då är det andra saker som händer.

1 kommentar:

Flisan sa...

Tack kära kusinvitamin, det ska vi ha :) Önskar er en härlig semester, njuuut :)

Va kul att datorn följer med, annars blir det sms terror ;-) Klart vi ska försöka få med alla dårar till Bredsand :)

Pussar och Kramar