måndag 6 juli 2009

Vem har lånat solen? Utan att ....

fråga om lov????
Visst behövs det regn och visst är det härligt med ett sommarregn men i dag ska jag på picnic!!
Då vill jag ha sol och värme.

Jag gör som jag brukar med sådana saker som jag inte kan styra över själv
- jag skiter i vilket och är nöjd med att få göra något kul utan att bry mig om vädrets makter.

Lillasysteryster har tydligen haft en kaonvecka hemma i Danmark med toppenväder och många bad i havet. Kul för hela familjen men hon berättade att nästa år bär det av mot Mallis igen. De längtar helt enkelt tillbaka dit.

Storasysteryster har nog fortfarande stiltje på husbygget då gubben hennes fortfarande bär korsett. Hoppas att ryggen läkt ordentligt snart så han kan börja spika så smått igen.

Skalman och Kompis ska jobba i dag båda 2 så Herr Nygren får roa sig själv med hundarna och det tror jag passar honom som hand i handske!
Inte fel med lite ensamtid så här i början på semestern. Tid att tänka och hämta hem lite krafter och var gör man det bättre än på Bredsand?

Skorpan klev upp pigg och glad i morse för helt plötsligt är det ju bara 2 veckor kvar till hennes semester :)
Bara 10 arbetsdagar gumman! Sen är du ledig i 3 hela veckor :)

Vill det sig så återkommer jag med ett inlägg om kvällen picnic senare annars blir det morgondagens läsning :)
Ha det gott alla där ute i etern.

PS! I går började Skalman prata innebandy igen så nu börjar det vrida runt lite i innebandytermen på honom, får se hur länge till det dröjer innan Skorpan börjar också =)

1 kommentar:

Flisan sa...

Ja elelr hur, vem har lånat solen, vill ha lite iallafall :) Nu har jag uppdaterat :) så du har lite morgonläsning :) Kramar