tisdag 7 juli 2009

Sista svängen innan....

jag lämnar kvar datorn hemma i Skälby.
Så nu blir det ett par dagar med bloggtorka :(
Kommer kännas underligt men det är en bra koll på om man faktiskt klarar sig utan datorn. Speciellt med tanke på att jag har levt så många år av mitt liv då datorn var en stor plåtlåda som bara företagare och riktigt rika människor hade råd med.

Jag har inte fått tillbaka min egen lilla nootbok från reparation ännu så det är bara till att vara utan ett par dagar.

Picnic i Drottningholmsparken under ett "sprayflaskeregn" som svägerskan kallade det :) En misslyckad men lyckad tillställning!
Hade det inte varit så förgjordat kallt så stackars svärmor satt och frös in i märgen och sprayflaskeregnet hade hållt sig borta så hade det varit tokbra. Men vi åt i alla fall den goda salladen innan vi bestämde oss för att kaffe och kaka fick intas i den andra svägerskans vardagsrum i stället.
Småsnack och annat fnitter fram till 22-tiden och sedan bar det av hemåt igen. Mätta nöjda och belåtna med vår kväll utan gubbsen =)

Jag har pratat med gubben Nygren några gånger under de här dagarna och kan konstatera att vi levt så många år tillsammans att vi har svårt att vara ifrån varandra. Det är liksom helt okej att göra olika saker på var sitt håll men vi tycker bäst om att träffas i samma säng för att kunna sova ordentligt båda två.
Det kommer troligen inte att bli sent i kväll och båda kommer troligen att tvärslockna för att kropparna vill ta igen förlorad sömn från de två senaster nätterna.

Nu ska jag fortsätta att fixa till det jag ska ha med mig så att jag kan styra bilen mot Bredsand, trots att det känns jättekonstigt att lämna Skorpan alldeles ensam här hemma i den stora staden.
Trösten är att hon kommer upp på Fredag tillsammans med svägerskorna för ett dygns släktträff på campingen. Då har hon med sig datorn = blogginlägg!
Ungdommarna ska vidare till Hedemora för träff hos kusinvitamin så det blir ett par timmar på campingen helt utan "ungar".
Måndagen bär av hemåt stora staden för gastroskopi på Nygren och en tvättning. Men nu är jag långt fram i tiden, känns inge bra så jag skriver om det när den tiden kommer :)

Ha ett par riktigt bra dagar och håll tummarna för att vädret och solen kommer tillbaka till alla som har semester!

1 kommentar:

Flisan sa...

Ja dessa notebooks, min har gått sönder för 2:a gången på 2 månader, så nu ska den skickas in på service :( men men vi får väl båda förhoppningsvis tillbaka fungerade datorer :P Hoppas ni har det toppen i Bredsand! Kramar