tisdag 22 februari 2011

Rör om i grytan.....krydda och vips!

Linköping vs Caperio i TV4 Sport!
Snyggt jobbat!
En riktigt underhållande match där jag satt och väntade på att Caperio skulle släppa taget om bänken och visa Linköping hur man spelar innebandy i SSL.
Som jag väntade och helt i onödan.......Caperio ville mycket hellre bjuda oss tv-tittare på en sevärd match men utan "Caperio-go". Inga grottvarianter, inget direkt fult spel (frånsett Ackevis slag på målisen i början) helt enkelt kul innebandy med många chanser och mycket fart.
Ska bli spännande att åka till Linköping själv och se vad detta glada nykomlingsgäng kan bjuda på när de har sitt hemmagolv under fötterna.
8 - 2 blev det i förra svängen hemma på parketten.

Nåväl...det var inte det jag ville skriva om i dag.
Nej jag tänkte få ner några ord om den här säsongens lite roliga och märkliga tabell.
Nykomlingar på slutspelsplats, Balrog ute ur leken, Storvreta "bara" 3:a, Sirius som såg så vassa ut i försäsongen?
Kan tänka mig att de enda lagen som verkligen är nöjda med sina tabellplatser är AIK och Warberg.
Självklart Linköping. Mullsjö som ju faktiskt har kvar kontraktet till nästa om tabellen ligger kvar och inte Balrog sprattlar till på slutet.
Tabellen är roligare än på länge och ändå skrivs det inget i media om det. När demonerna är på väg att ramla ut så ska det röras om i grytan och när nykomlingar sticker upp som Linköping så ska det bevakas av media.
Men tystnad råder........

Jag gillar årets tabell. Jag gillar iden med att inget är klart förrän slutsignalen går. Jag gillar att det inte är självklart att det är något av de etablerade lagen spelar i Malmö. Jag gillar spänningen inför varje match där det kan bli vinna eller försvinna för några lag medan det handlar om att behålla sin ställning för andra. Inget ska vara klart som korvspad redan innan säsongen startat och så är det i årets SSL.
Vad som helst kan hända och ingen sitter säkert där de är idag.
Tabellen är helt enkelt inte färdig.

Nu får det vara nog med svammel.
Ta vara på dagen för det tänker jag göra.
I morgon är det Borgen och det gillar jag självklart bäst av allt :)

Inga kommentarer: