måndag 21 februari 2011

Skärpning på flera håll!

Ja nu får jag nog ta och kamma till mig lite med bloggandet :)
Dålig uppdatering och enformigt innehåll kan jag känna så jag får ta till kraghållaren och kika över kaffemuggskanten.

Hur som så är jag inte den enda som får kamma till mig. Hela AIK får ta tag i storkammen de också om de verkligen tänker stå i Malmö Arena i April. I går var det IK Sirius och Fyrishovshallen som stod på schemat. En match som (när man tittar på tabellen) ska vara en enkel sak utan några större störningsmoment.
Men som vanligt så har AIk svårt för Sirius på deras hemmaplan och som vanligt så blev det heller inte så klockrent som man gärna skulle vilja ha det.
Visst AIK tog med sig pinnarna hem och det blev ju faktiskt en 2 målsvinst. Men (2 - 2) - (3 - 3) - (2 - 4) säger kanske mer om hur jämnt det faktiskt var i målfördelningen i de 2 första perioderna. Man kan aldrig ta en vinst för given......då har man förlusten knackandes på dörren direkt.
Att AIK sedan släpper in Sirius i matchen med 30 sekunder kvar är rena ungdomsinnebandyfasoner!
De borde veta bättre och tacka matchklockan för att de faktiskt inte släppte tidigare för då hade Sirius mycket väl kunnat sno åt sig en pinne eller två.

Nej som sagt....skärpning killar!
Antingen äger man matchen eller så gör man det inte. De rena spelmatcherna finns det inte många av under säsongen. De spelas mot Warberg, Dalen, Storvreta och kanske Täby. I övrigt så handlar det om att hålla i bollen och spelet. Att hålla kvar speliden och tänket och framförallt att jobba tillsammans och lika mycket allihopa. Det går inte att lita på att PJ ska jobba ända in i kaklet om man inte gör det själv också.

Vad gäller "ungarnas" innebandy så har Skorpans lag äntligen hittat en tränare!
Lagkväll i fredags och det var tydligen en höjdare. Kul tjejer!
Nu kanske ni kan hitta rätt och en spelide som funkar. Man måste nämligen ha en tanke bakom spelet annars blir det storstryk i innebandy.
Skalman ska få svar på MR- röntgen i veckan. Hoppas det är något som läkarna kan laga så han är tillbaka på banan till hösten. Men det lär bli en hel del rehab för honom de kommande månaderna.
Måtte han hålla ut och orka fortsätta!

Nog för nu. På onsdag är det Borgen och besök av Umeå City klockan 19,00. Kom dit och se matchen IRL det är så innebandyn ska upplevas :)
Till helgen blir det buss till Umeå och Dalenmöte i deras hemmanäste.
Men först ska det bli Linköping - Caperio på tv4 Sport i kväll.
Jag gillar måndagar!
Ta vara på dagen för det tänker jag göra.

Inga kommentarer: