tisdag 1 februari 2011

Förvirrad, konfunderad och allmänt seg.

Ungefär så kan jag sammanfatta känslan i kroppen.
Man svävar runt i cybervärlden och läser lite här och lite där.
Blir man klokare? Blir man mer insatt i innebandyns fantastiska värld?

Nej det tycker jag faktiskt inte.
Kritiskt granska allt man läser ska man göra numera för det har jag lärt mig av barnens skolgång. Det är så det fungerar nu i 2000-talet.
Då på min tid, under förra seklet då gick det bra med det som vi kallar korvstoppning, det man läste i nyhetstidningarna var sanningen och det som sades i radio och TV var det som gällde. Då kunde (?) man lita på allt som man fick veta ;)

Alla minns väl Lindemans sannolikhet?

Nåväl.....läste på ett forum att ett lag kritiserat innebandymagazinet för en av de bloggar som man hade länkat på sidan.
Läste därefter att innebandymagazinet ursäktade sig med att det var ett tekniskt fel.
Kollade upp innebandymagazinet och upptäcker att alla länkar till alla bloggar är borttagna?
Blir fundersam över varför alla blogglänkar är borttagna....är det tekniskt fel?
Om man länkar till en blogg som skriver sina egna åsikter även om de är obekväma för somliga så måste man väl ändå stå för att man länkar vissa bloggar, någonstans har man ju bestämt sig för att ha det samarbetet  och dessutom kan det ju inte vara en nyhet för magazinet att en av bloggarna inte är bang för att skriva sin åsikt även när den är obekväm för somliga.
Hur fungerar det ihop med tryck/åsiktsfriheten?

Nej det är när det uppstår en massa bråk och tjafs mellan olika personer, tidningar, sajter och bloggar som man får skäl att använda ordet "plaskdamm" om innebandyn.
Skulle se ut om de stora hockey eller fotbollsföreningarna började lägga sig i vad småfolket utanför skriver, tycker och tänker.

Jag tycker att AIK är en väldigt bra förening, jag tycker att AIK Innebandy är en förening som jag kan stå bakom, jag känner värme för det jag sett utifrån och inne ifrån vad gäller föreningens grundsyn och vision om framtiden både vad gäller ungdomssektionen och elitsatsningen.
Är jag dum för det?
Ska någon skriva och ha åsikter om att det är felaktiga uppgifter om AIK?
Ska jag inte ha rätt till min åsikt, trots att det är min blogg eller mitt facebook-konto?

Nej jag blir alldeles seg i huvudet av att det finns folk som lusar runt i etern för att kunna aggera och lägga ut sina inre aggressioner på andras rätt till egen åsikt.
Väx upp, bli torr bakom öronen och framförallt tycker du om innebandyn så låt den växa utan en massa pinsamma bråk och tjafs i etern. Vi vuxna ska vara föredömen för de barn och ungdomar som helt plötsligt har insyn i allt vad vuxna tycker, tänker och gör i cybervärlden.

Barn gör inte som du säger - de gör som du gör.
Därför är det viktigt att vi håller hakan högt så inte våra innebandy barn växer upp och fortsätter tvinga ner innebandyn i plaskdammen.

PS!
Har just hittat orsaken till att bloggarna på "magget" är borttagna!
De byter server så därför liggar alla bloggarna som fanns länkade där nere ett par dagar.
Något som verkar konstigt kan ha den mest självklara förklaringen om man bara söker eller frågar rakt ut.
Livet kan vara enkelt om man vill och inte trasslar till det hela tiden ;)

Inga kommentarer: