tisdag 4 oktober 2011

2 pinnar och 0 foton!

Jag har inte suttit uppe hela natten och väntat på foton från den helt fantastiska fotografen Jojje.
Men visst har jag väntat lite extra länge innan jag bestämde mig för att nu skriver jag och sedan får jag bjuda på ett inlägg med bilder senare.
Jojje är en eldsjäl precis som många av oss andra. Ideellt och utan att kräva mer än en kopp kaffe kommer han i den mån han har tid = alltid om det inte krockar med AIK fotboll.
Han och kameran, bilderna delar han sedan snällt med sig av om man frågar först och om man inte är journalist på en kommersiell tidning. Nej det finns bara 2 sidor som får glädjen att ta del av hans alster. Vi privata bloggar (om vi frågat och talar om vem som fotat) och de betalande tidningarna.
Så till alla er journalister ute i landet som är innebandyintresserade och som arbetar på en tidning......köp bilderna från Jojje!

De 2 pinnarna som stannade kvar på Borgens parkett sitter fint på kontot. Skulle känts lite tungt att titta på tabellen nu på morgonen annars.
Om matchen kan man säkert säga mycket och säkert kan man vara väldigt färgad när man uttrycker meningar som de här:

Domarna hade ingen som helst koll på alla gånger som Sirius fällde fria AIK:are framför deras mål.
Sirius spelade på gränsen till fult spel.
Sirius hade en hel del felaktiga uttryck för sig på planen och i korridoren i periodpauser.

Men man kan också välja att uttrycka sig så här:

AIK körde en del fula knep med fasthållning av klubban tex.
AIK var gnälliga vid domsluten
AIK spelade i ett så högt tempo så de inte klarade av att haka på själva.

De som tittade på webbsändningen har sin uppfattning och vi 498 som var i hallen hade lika många olika sätt att se på det. Själv bryr jag mig inte så mycket om det utan lägger vikten på att AIK spelade de 2 första perioderna så som de spelat sedan uppstarts-lägret. Full fart framåt och släpp fram den ungdomliga entusiasmen. Den sista perioden däremot så klev Lorendahl och Möllersten fram och skapade lugn och ro i leden. De ser till att bollen hamnar på rätt sida om Sirirus duktiga målvakt. Det blir de mer rutinerade spelarnas tur att visa väg. Lorendahl har tydligen riktigt roligt på planen igen för det var ett tag sedan man såg honom så löp-villig och så skottvillig. Härligt! Det var inte fel att få se Möllersten stänka in bollen heller även om det var en viss osäkerhet hos mig då jag tyckte domaren sa nr 70 och inte nr 40. Hur som helst så är det alltid kul att sätta lite nya siffror bakom mål och assist.

En hyfsat bra match som vi ändå ser till att plocka hem trots underläge. Tror det blir en hel del fina fighter under säsongen. Den nästa är på Söndag och då i Jönköping. Jag sitter på plats som vanligt på everysport. Ses då om inte tidigare. Tills dess ta vara på er och dagen för det ska jag göra.

Matchen mot Storvreta var en match där Storvreta stängde av alla de "gamla" spelarna i AIK och matchen mot Sirius var den match då man stängde av de unga entusiasterna men missade att stänga av de gamla rävarna.

Inga kommentarer: