torsdag 20 oktober 2011

50% och 2 - 1 - 2

50% av Nilsson följer med till Umeå som det ser ut nu i alla fall. (Vi väntar på medicin-teamets utlåtande)

Kim följer med!
Klartecken från DG så det är ju ett härligt +tecken på kartan.
Men vad jag önskar att alla 20 gubbar kunde få bli friska och hela så vi kunde rulla fram längs motorvägen i full trupp. Jag kan tänka mig att den gode Packalén skulle njuta av att få coacha med hela sin trupp i stället för att snickra med silvertejp.

Men visst har han gjort det bra så här långt?
5 matcher spelade med  2 - 1 - 2 i resultatlistan.

Man kan bara konstatera att Packalén, Fischer och Sinerius kan få spelarna att skänka oss manna från himmelen. Skalpen mot Warberg känns härlig medan JIK-matchen känns som årets botten-napp. Jag förstår att JIK gärna ser det ur en annan vinkel men jag är tyvärr tvungen att säga att det inte räcker.
Ni spelar tillräckligt bra för SSL men inte tillräckligt bra för att för evigt vara bättre än AIK.
Revanchlystan lär ligga och puttra till den dag då ni besöker parketten i Borgen.
Även Storvreta är en skalp som jag vet att "Gnagarna" gärna tar men man måste ju också se sina begränsningar. Vi börjar med Dalen på deras "nya" hemmaplan.
Har fått höra att det numera är matta som gäller där uppe i norr. Hallen är inte heller Gamliahallen utan nu heter det Gamlia Arena.
Ja utveckling inom vår sport är bra men nog kommer vi sakna möjligheten att få spela på parkett. Speciellt en parkett som inte är lika hal som Solnahallens är just nu. Kanske ska fråga Nypan om det är någon annan gummi i sulorna på årets skor?  ;)

Damlaget får vara utan målvakt i kväll för Linda har lyckats dra på sig en förkylning som jag hoppas att hon har vett att behålla för sig själv. Jag klarar mig bra utan den!
Nåväl, tills Söndag så tänker jag ta vara på mig och hoppas att ni gör detsamma.

Inga kommentarer: