tisdag 18 oktober 2011

Har vi båda Nilsson´s på plats i Umeå?

En fråga som hängt i luften en veckas tid och som fortfarande inte går att ge något glasklart svar på.
Vad jag vet är däremot att den ena ska vara spelklar men som alltid med de där Nilsson´s så kan det vara den ena eller den andra :)
En av K. Nilsson´s är spelklar och då hoppas jag naturligtvis att det är K-J   =)

Inte för att jag missunnar Kim att få vara på plats men det är ju ändå något som DG avgör medan K-J´s närvaro handlar om hälsan. Det måste ju ändå vara den som är viktigast eller hur?

Om K-J är klar (= skadefri) så finns det ju också en chans att DG tar ett beslut som ligger i närheten av vad vi AIK:are önskar oss. Det skulle i så fall betyda att vi har dem båda med oss till Gamliahallen.

Det hör till saken att jag vet att de säkert båda 2 skulle vilja hälsa på Uffe men samtidigt plocka med sig poängen hem till Borgen. Lite av själva grejen med att åka buss så långt 2 ggr per säsong är just att bärga de 3 pinnarna. Ibland tänker jag lite på de 2 Umeå-lagen. Tänk att de åker så långt och även längre när de spelar bortamatcher. Vilket de ju faktiskt gör lika många gånger som oss andra i SSL.

Den tanken kan jag vidareutveckla och fundera på hur jag skulle klarat mig ensam med 3 barn hemma och en gubbe som drar iväg varje helg på turne eller bortamatch. Beundransvärt hur många fantastiska kvinnor som ligger bakom plastbollens vara eller inte vara. Vilken heroisk insatts de gör för vår sport!

Nu känns det helt plötsligt väldig spännande att ge sig ner på träningen i morgon...så får det bli!
Tills nästa gång - ta vara på er för det tänker jag göra.

Inga kommentarer: