fredag 28 oktober 2011

Man kan knappt tro det!

Men så är det faktiskt!
Bussen rullar tidigt söndag morgon och på den sitter minst 19 härliga killar, klädda till tänderna med vilja att åka till Wallenstamshallen och hämta hem de så viktiga pinnarna till Borgen.
Det enda frågetecknet vi har i dagsläget är K-J.
Naprapater och medicinare jobbar febrilt på att få honom tillbaka på planen med det snaraste men samtidigt har vi lite av en balansgång där. Man måste tänka med huvudet och känna med kroppen...aldrig dra på för fullt förrän man vet att skador och förkylningar är läkta.

Vad finns det att säga om årets Pixbo? Har de uppgraderats från 2.0 eller vad har hänt?
Jag ska ärligt säga att jag inte vet.
Tabellen säger 3 - 2 - 1 och 7 plusbaljor......intressant!
Inte stor skillnad mellan gjorda och insläppta mål, faktiskt bara lika många som Linköping har på sitt minuskonto. Jämför man sedan det med AIK´s +/- 0 så kan man ju leka med tanken att AIK är det jämnare laget, eller ;)

Hm...nej jag ska vara lite mer strukturerad kanske?
Jag använder helt enkelt samma teori som jag använt sedan Skalman gjorde sin första match mot Töjnan (på den tiden Bele´s P92 akilleshäl) och slutresultatet höjdes till skyarna för man hade för första gången plockat poäng med 1 - 1 på tavlan vid slutsignal efter 2 x 15 minuter.......
Slutsignalen talar om vem som är det vinnande laget, innan dess är det en öppen fråga och handlar om vilket lag som kan dra ihop mest vilja, fart, glädje och hjärta.
Sen ska jag knappast ljuga om att jag håller tummar och tår för att våra killar lyckas med det till fullo och kanske ser till att målskillnaden ligger på plus-sidan under alla kommande matcher.

Jag rullar med igen....tar datorn och kudden under armen och står på Solnahallens parkering kl. 06.00 på söndag morgon....tur att jag har några timmar i buss så jag hinner vakna lagom tills det är dax för Everysport och mig att återförenas igen.

Nu gäller det bara att få samtliga killar att skruva bak klockorna så ingen står där en timme för tidigt.
För det vet väl alla att man skruvar tillbaka klockan mellan lördag och söndag.

Sen vill jag passa på att önska alla lag och föreningar runt om i Sverige ett stort Lycka Till! med alla cuper, turneringar och minisanktor som kommer att rulla fram i alla hallar nu i veckan. Ni är fantastiska människor och ungdomar och ni bär plastbollen in i framtiden.
Utan er hade alla seniorlag varit helt värdelösa.

Inga kommentarer: