tisdag 11 oktober 2011

Mmm...mittiveckan i morgon.

En ny dag i mitten av det som ska vara "lugnet".
Vilotiden när den är som bäst.
Jo jag kör ju en något omvänd strategi i mitt liv.
För att klara av att ha livskvalitet så blir det vila i veckan och ork att vara aktiv med sådant som gör livet värt att leva på helgerna.

Nu har vi spelat några matcher in i säsongen och det har blivit en hel del blanda och ge kan man säga.
Många har åsikter och tankar runt det "Nya AIK" .
Tankar som kanske inte går hand i hand med det som AIK står för men det är just det som är tjusningen med idrott....att fortsätta tro på det som laget gör och det som alla runt laget försöker skapa.
Rom byggdes inte på en dag, inte heller på ett år.
Men det byggdes sten för sten och dagarna gick sin gilla gång med ihärdigt arbete och tungt slit blev det till sist en av Europas vackraste städer.
Följer ni min tankegång?

På söndag kommer det finbesök till Borgen, Warberg kommer till stan och ska inta parketten. Det är också ett lag som har gjort en "skrällstart" på säsongen...till skillnad från Dalen som tuffar på som värsta inlandsbanan. Storvreta åker utomlands för att förlora en match. Synd! Det hade känts lite som plåster på såret från Prag och Helsingfors om Mika Kohonen hade tagit med sig guldet hem till Sverige ;)
Caperio kommer närmare och närmare en förlust och TT trummar på som söderorts trummslagarpojkar.
Nåväl...det kan finnas fördelar med det som händer i serien i år.
Kanske kan det för en gång skull väcka intresse för SSL.
Det är ju inte klockrent vilka 2 lag som ses på golvet i Malmö där borta i April 2012.

Men visst hade jag hellre sett att Nya AIK skulle ta landet med storm och visa vägen med alla unga talanger i samklang med de lite mer rutinerade förmågorna som finns i laget.
Ett lag som jag tror på och som jag känner för.

Kanske borde jag skriva något om Kim Nilssons UM3 men jag struntar i det.....jag var där, jag såg vad jag såg och jag har min bild av vad som hände men den har absolut ingen betydelse i sammanhanget och därför kan jag lika bra ha den för mig själv. Andra får hitta på fantasi-orden och superlativen för att beskriva det. Jag väljer att bara känna med Kim och förstå den frustration som måste funnits hos honom även om han bara visade det med ett ganska litet stamp i golvet med båda fötterna samtidigt.
När de än bestämmer att du får tillgång till matchtid igen så är du varmt välkommen i mina ögon.

Nu håller vi tummarna för att publiken som tar sig till Borgen på Söndag passar på att köpa biljetter till AIK´s fotbollsmatch till bra pris vid Solnahallen och att de som köpt biljett till fotbollen passar på att köra uppvärmingen inför fotbollsmatchen under Solnahallens tak.
Klockan 14.00 går startsignalen.

Tills dess tar vi vara på dagen.

Inga kommentarer: