tisdag 22 juli 2008

Godmorgon alla vänner

Ja, då sitter vi här i tältet och ska väl snart förbereda oss på ytterligare en dag på stranden. Denna dag ska INTE bli lika lång som igår och deffinetivt inte med samma nyans på kroppen vid hemgång. Vi har inte sovit så bra i natt för det har varit ett j-la liv på den här campingen. Ibland undrar jag varför vuxna människor har så svårt för att ta sina tonåringar i örat och helt enkelt ta in dom om dom bara ska gå runt och skrika.
Visst de flesta höll till nere vid lilla centrumet ochh satt mest och hände, skaffade sig nya kontakter och hade det allmänt mysigt med en ljudnivå som är helt acceptabel med tanke på det stora antalet och åldern MEN sedan fanns det en klunga som tydligen hade gjort en sport av att gå runt och skrika.
Jag menar verkligen skrika! för ingen skrek något som man förstod eller skrek för att få varandras uppmärksamhet utan bara en massa primalskrik????

Nåja, nu har jag gnällt klart och ska försöka väcka Skalman vars sovaklocka verkar ha hakat upp sig ;-)
Sedan ska jag försöka gå lös på Skorpans sunlotion med modell 30 i solskyddsfaktor :-)
Jag hade gett en hel del för att ha Skalmans fina pigment, han var ute på stranden lika länge som oss andra och det enda som hänt med honom är att hans redan ganska bruna färg har djupnat och intagit en nyans som alla kvinnorna tittar avis på och undrar hur han hänger ihop med det här gänget kräftor :-)

Ha det gott så länge och så ska jag försöka få till lite fina soliga Ölandsbilder till eftermiddagens blogginlägg som jag tänkt mig få till framåt 3-tiden :-)

Inga kommentarer: