tisdag 15 juli 2008

Tisdag = Allsång på skansen ....

jag vid tangenterna med ryggen mot tv och resten av familjen vända mot den (uton Skorpan som hittat hem till Båtsman)
Idag är det tydligen OS-uppstart :-)

Vår bäste vän Kalle Söderman har varit och lokaliserat vårt vattenläckage i husvagnen - det kan bli ett dyrt kapitel - vilket betyder att herr Nygren tillbringar en del tid på bodverkstan och flörtar med gubbarna där i morgon.
Helt åt helskotta är det inte för det finns inga regler på att man måste ha vattenberedare i husvagnar, det är bara jag som tycker att det är väldigt bra att ha ;-) Det går att koppla förbi och sedan får man diska i servicehuset eller använda vattenkokaren.
Nåja, jag tänker åka på Lördag - med eller utan varmvatten!!

Kompis går och räknar ner dagarna till han får lugn och ro men som den ypperligt duktiga hus/hundvakt som han är så funderar han mycket på hur han ska lösa det så bra som möjligt för lilla Fiffin. Jag är övertygad om att han hittar den bästa lösningen - kanske inte för honom men för hunden :-)

Själv går jag och funderar på hur Skorpan ska klara en hel vecka utan Båtsman för att inte tala om tvärtom !!!! Nåja, jag var väl nykär själv en gång i tiden ;-)

Skalman har varit hemma idag för när han vaknade i morse så hade han "schlingerslang i magen Kan någon ge mig ett bättre namn på denna åkomma som tydligen har följande symtom
- en orm som ringlar fram och tillbaka
- ingen knip
- inget nödstopp
- ingen rusningstrafik
- inga utsläpp varken från övre eller nedre kanaler
Helt enkelt bara schlingerslang !!!
:-) :-)

2 kommentarer:

Lena sa...

Schlingerslang är när morgontröttheten sätter sig på tarmhinnorna och schlingrar sig syrran , det vet du väl:)

Eller så är det bara en rejäl humle som slingrat sig in genom naveln på natten :D

Anonym sa...

Halloj Kusin vitamin! Det är ingen fara, blir lätt så att minnet sviker när man kommer upp i en viss ålder ;-) He He! Ja visst va bilden söt? Tyvärr var det inte på vår lilla tuss, hittade bara en bild på nätet, ska ta kort nästa gång vi hälsar på henne och lägga ut på bloggen! Jag hoppas också det blir mer tillskott i vår lilla familj än en katt snart =) Va roligt att ni åker bort, självklart är ni väl inte hemma fredagen den 25:e då vi tänk komma och hälsa på?? Vore väl typiskt! Ta hand om er nu & hälsa allihopa! Ocj jajjemen vi ska ha det toppen på kryssningen! Skepp & Hoj