tisdag 29 juli 2008

Haha, haha..........jag är inte skadeglad!

Men något konfunderad över mina språkkunskaper, speciellt i det Svenska språkets stavning ;-)

Satt och läste igenom mina sista inlägg och skrattar gott åt stavningskonttrollen som uppenbarligen fått solsting och värmeslag samtidigt :-)

Eftersom jag vet att Skorpan kommer att läsa bloggen när hon kommer hem så vet jag också att gliringarna kommer att hagla över 72:an och morsan :-) MEN.... jag bjuder på det efter alla år då jag kritiserat hennes och brödernas sätt att misshandla vårt vackra språk med diverse slanguttryck och moderniteter.

I morgon ska vagnen damsugas och fixas till för nu ska den åka ut till Bredand för en månad eller två, inte det roligaste jobbet med tanke på veckan på Öland. Har ni någon aning om hur svårt det är att få ur all Bödasand??? Det tar liksom aldrig slut!

Förhoppningsvis får vi besök av familjen Svan på lördag, det skulle vara så himla mysigt att träffa den familjen igen, ni vet hur det är.... vissa mäniskor bara gillar man att umgås med :-)

På måndag ska väl Skalman köra igång och träna igen. Sommarens aktiviteter har varit mest basket och jobb så nu pratar han om att han ska ut och springa en runda varje dag för att komma ikapp med konditionen, personligen tror jag inte han tappat så mycket eftersom han hållit igång kroppen. Ni vet ju att Skalmans sovaklocka har en tendens att haka upp sig :-) men han har skött sig alldeles ypperligt hela sommarlovet.

Inga kommentarer: