måndag 6 september 2010

Är det mig eller innebansymagazinet det är fel på?

Jag kliar mig i huvudet och funderar på hur man kan skriva att Sirius har 12 raka segrar?
Visst man kan ha spelat oavgjort i fulltid men om Pixbo vann på straffar så har man ju förlorat eller???

Som journalist så kan man ju välja att vinkla sin text som det passar en själv och det är ju trevligt men som bloggare kan man ju välja att vinkla tillbaka det hela eller?

Nog tycker jag att Sirius ser vassa ut inför säsongen och visst tycker jag att det är ett lag som apsolut inte ska räknas bort från slutspelsplats men jag undrar om dte blir rättvist att sätta sådan press på dem att det ska räknas antal raka segrar som inte är sanningen.
Dessutom tycker jag nog att det är rätt tarvligt mot Pixbo och ta ifrån dem segern mot årets kanske vassaste lag i serien. Pixbo kan och har förtjänat att räknas som segrare och det ska de ha äran för. Den hör inte hemma på Sirius pluskonto.

Nu börjar de flesta SSL-lag att avsluta träningsmatchandet och uppladdningen för kommande seriestart. Nu är det liksom nedräkning och väntan som gäller.
Tid för att nöta in det som fattas och befästa det som funkar.
Tid för lite extra fys och kondition, tid för rehab och tid för att bli riktigt sugen på spelstarten.

Vi i Stockholms området ser fram emot en heldag på Hovet!
18 September smäller det både i ungdomslagen och i SSL.....tyvärr inte i Elitserien (eller tjejungdomen) vilket jag gärna sett. Djurgårdens första match som ny/ombildat med Balrog hade helt klart varit en intressant match att få serverat en dag som denna då det firas jubileum och uppstart av nytt skönt innebandyevent i storstaden.
Hade varit trevligt för Djurgården att få presentera sig för bubliken i staden nu när laget är mera centralt placerat. Inget fel på Botkyrkahallen men det hade varit värt tiden och biljettpriset på Hovet!
Jag gillar mixen med dam och herrfinalen på samma dag och därför hade jag gillat mixen på denna Hovethöjdare :)

Inga kommentarer: