fredag 17 september 2010

Ska man tippa SSL?

När man surfar runt i etern så här års så hittar man väldigt många bloggar och sajter som tippar utgången i SSL, Elitserien, Allsvenskan o.s.v.
Kanske man skulle ge sig på att tippa själv?
Nej! Jag avstår......jag har inte tillräckligt med kunskap och inte tillräckligt med information om de olika lagen för att kunna göra en tippning som skulle kunna vara i närheten av sanningsenlig.
Det skulle lika en önskelista helt enkelt.

Typ:
AIK
Endre
KAIS Mora (elitserien)
Warberg

Nej...inget bra alls ;)
Så jag avstår!

Vad hittar jag på då?
Jag kan ju slänga runt en stund i det här med den svartgula maskinen eftersom de lyckats knyta till sig Kim Nilsson i inte mindre än 6 år till! Härligt Kim! 1härligt AIK!
I hans uttalande om kontraktet så kan man läsa att han har det "otroligt bra i klubben" och att han brinner för AIK och att klubbkänslan är väldigt stark.
Härlig inställning och en skön innebandy lirares ord om den klubb som alltid legat mig närmast hjärtat.

Just klubbkänslan är något som faktiskt är konstigt specifik för AIK. Efter att ha gästat en hel del andra klubbar och föreningar så kan jag bara konstatera att det är sanningen.
Sen får man inte glömma bort att det är min sanning och min åsikt, hur det än är så passar inte den här klubbkänslan alla människor.
Det finns faktiskt dem som tycker att det blir för mycket och att det ställs för höga krav från klubben. Det är dem som varit och gästat klubben och som insett att varje individs lilla strå räknas i AIK, om du inte är villig att ge det lilla så kan du heller inte räknas in i klubben.
Många är kallade få är utvalda.......
Det är helt enkelt en klubb som står för idrotten och som står för att vi alla är skyldiga att stå upp för klubbens intentioner och tankar på vad idrotten och sporten är.
Underhållning på hög nivå!
Oavsett vilken serie som laget spelar i, så ska det vara hög nivå på spel, event och inramning runt klubbmärket.
Ingen sann AIK:are kan ställa sig bakom det som vissa suporters tror är klubbkänsla.
Nej det är varje AIK-själs skyldighet att stå upp för ett sjuste och sportsligt AIK.
Ett AIK som värnar om familjen, lika mycket som AIK lever som en familj.

Inga kommentarer: