onsdag 24 februari 2010

Inte mycket nytt på fronten............

och i brist på bättre ämnen att skriva om så kan jag ju börja med att be bloggen om ursäkt för jag missade att säga grattis till den på alla hjärtans dag =)
Då fyllde nämligen bloggen 2 år!!
Jösses vad tiden gått fort och hur mycket jag lärt mig under de här 2 åren om både innebandy, hallar och föreningar men också om hur folk ute i etern väljer att läsa eller tolka mina texter.

Många gånger har jag fått på nöten för det jag skrivet men jag väljer ändå att skriva vad jag vill på min blogg. Jag har också förstått att när livet gungar utanför innebandyhallen så kan man använda sin blogg för att ventilera det men det är inte riktigt lika enkelt för många tror att man kan säga att man inte vill vara med i en blogg.

Hur skulle det se ut om tex. min favoritmålis Patrik Jansson bad mig att sluta skriva om honom???
Då kanske texten skulle se ut så här-
En av landets bästa målvakter väljer att avstå från viktig match i stockholm på fredag. Han prioriterar en resa före laget. Visst alla innebandyspelare har ett liv utanför sargkanten och det har de ju rätt till. Trots detta så hade jag gärna sett att han ställt upp på laget eftersom jag tror laget verkligen behöver få vara så fulltaligt av ordinarie spelare som möjligt.

Nu har han förståelse för att det skrivs om honom och då väljer jag att skriva så här i stället-
Patrik Jansso som är en av landets bästa målvakter har inte bara förtroendet som AIK´s målvakt, han har också en lång studietid bakom sig som han ligger i slutfas på nu under våren. Efter att ha avstått från en studieresa till ett varmt skönt land så kan han inte längre komma undan. Han måste ge sig ut på en annan studieresa med studierna och kommer därför att missa fredagens match mot Tyresö Trollbäcken.
Det känns säkert surt för honom men eftersom man inte studerar i flera år för att sedan kasta slutspurten i sjön så har han inget val. Men han visar gott förtroende för AIK´s reservmålis Robban Eklund så känns det ändå säkert i leden. Robban har andra styrkor som han gärna tillför laget med och alla 3 målvakterna trivs bra ihop så jag tror Linus kommer känna samma lugn och säkerhet som han brukar känna när Patrik sitter beredd brevid.
Känns skönt med en bred och trygg trupp, där alla bryr sig om varandra och alla tycker att alla är lika viktiga =)

Ja mina inlägg på bloggen har varit skiftande men det känns som att det blev mycket lättare efter att jag delade upp allt annat i livet på en blogg och allt som rör plasten på den här.
Nu har jag ju återigen 2 målvaktsbarn som jag kan skriva innebandy om för de liksom de flesa andra inser att det är bäst att låta folk skriva sin egen text utan att tro att det alltid ska bli dåligt.

Inga kommentarer: