måndag 1 februari 2010

Rönnby :)

Tar med sig pinnarna hem :)
Kul tycker jag trots att jag inte hade blivit förvånad om det blivit 2 Falunvinster.
Härligt med daminnebandy på tv, det är vi inte bortskämda med.

Visst kan man se skillnad på dam kontra herr innebandy och visst kan tjejerna ibland se lite mer okontrollerade ut men jag tror det beror en hel del på att tjejer av natur är lite mer rädd om varandra och det skapar en innebandy där man inte spelar lika nära och tätt.
Upp i ryggen har inte samma innebörd för damerna för de tar det inte bildligt så att säga.

Därmed inte sagt att damerna spelar varken fjolligare eller sämre innebandy.
Nej jag gillar det, ofta mer tekniska rena spelet som tjejerna kör. Rakare linjer och när man sedan bjuds på snabba avslut och direktskott ala Kim Nilsson ja då ska man verkligen inte gnälla.

Lite besviken dock på Faluns målis som jag tycker släpper en del lätta bollar och hon var inte tilräckligt snabb och vass på sina returer.
Kan man inte gå på returen så ska man inte släppa dem heller!!
(Inte mina ord men mina 2 målisars)  :)

Nu ser vi fram mot herrmatchen =)

Inga kommentarer: