lördag 18 december 2010

En Landslagsman är en underbar man =)

Att få en straff mot sig kan man hata eller älska...

den här killen älskar det......

När man har en klubba och en boll att hålla koll på......

så är det lätt att parera men......

man måste ändå hålla koll på returer........

och det gör han .......

när man tror det är kört så......

ser man hur han .....

rullar runt och hoppar i samma rörelse och.....

bollen går utanför varefter han blir.....

så här glad!!!
Som vanligt har jag min underbara fotograf Jojje Som förser mig med high lights :)

 
PJ´s match helt klart för domarna slog ihjäl alla andra spelare!
Domarna hade helt klart VM-svacka för de har nog inte dömt så dåligt och tappat kollen så grovt som de gjorde sedan de var matchledare för många år sedan.
En snuskigt dålig insatts som jag tror vi får vänta många år till innan vi får se i SSL.
Vår enda tröst är att de var precis lika usla i sina domslut åt båda lagen.
Visst Koffe har ett gediget register på fulspel men all den skit och de minuter han satt idag är inte alls ok från domare som ska dömma varje enskild match för ny.
Sinnessjukt och dessutom väldigt destruktivt dömt om man någonsin vill bli tagen på allvar igen i en innebandyhall. Jag hoppas jag kan släppa den här matchen så småningom efter att ha skickat ett litet brev till innebandyförbundets domartillsättare eller vad de nu är för något.
För information om alla de fel som domarna gjorde denna match måste komma fram annars har jag suttit min sista match med protokollet som min uppgift.

Jag köper inga ursäkter om att man känner Bresky och att det är därför de talar om domsluten för honom och inte för mig eller Marina som för protokollet. Jag har helt enkelt tröttnat på att aldrig bli tagen för den person med kunskap om hur ett protokoll ska skrivas som jag är.
Problemet är enkelt men för att det ska kunna lösas så måste de som bestämmer om vilka domare som ska få dömma SSL bli varse om att vi protokollförare också är personer och behöver informationen från domare och inte från tredje part.

Domarna hjälper till att skapa den sandlåda som då och då upplevs i innebandyn som ska ha vuxit ur fritidslokalens eftermiddags lek.


Inga kommentarer: