onsdag 8 december 2010

Nedräkning pågår.....

resa till Hartwall Arena Finland :)
Nu är det inte lång tid kvar innan VM börjar. Jag vet att det pågått sedan i lördags och det är inte många matcher som jag inte sett på wbben men utan kommentator och med Fischer sittandes tugga klubba =)
(Den som följt någon match har säkert hört det där knäppande ljudet ibland och det kopplade min dotter snabbt ihop med Fischerströms kommentar att han tuggar klubba under en match han inte fick spela)

Ska bli riktigt roligt att få vara på plats och få känna av den där atmosfären som Finland tydligen innehar VM-guldet i. Att få luften i Arenan att stå stilla och vibrera av förväntan på den stora dagen D. Lördag kl. 18,00 är tydligen då som startsignalen ska gå för årets absoluta klimax för alla innebandytokiga människor i världen.

Jag är lite orolig för hur det är ställt med vinnarskallarna i det Svenska laget, har de tappat sugen nu när de stänkt in över 80 mål i VM? Är tarmen mättad? Eller kan de ladda om och förstå att det är nu som det gäller...visst Norge ska inte vara något bekymmer MEN bollen är rund och slutsignalen har inte ljudit ännu.
Ställer man ut skorna och tror att det är klart så går man nog på seklets största mina. Norge har nog gärna den fjädern i hatten när de vänder hem till sina backar och firar jul :)

Ungarna stannar hemma och tar hand om hunden medan gubben och jag roar oss på deras lekplats :)
Träningar och matcher står på deras agenda och känner jag dem rätt så blir det en hel del TV-tittande också däremellan. Vem vet? Jag kanske har sådan tur att de har köpt gran och klätt den så den står klar och vacker när jag kommer hem ;)
Vore riktigt nice om jag ska vara ärlig.
Jag vet att det har julbakats när jag kommer hem så det ska bli härligt med en fika och en nybakt lussebulle när jag återigen slår ner rumpan i metropolen för att börja ta tag i allt det där som hör julen till :)

Datorn får kanske följa med jag måste kolla hur det är med uppkoppling på hotellet. Det lär ju kosta en förmögenhet att surfa utomlands =)
Dumt att bränna onödiga pengar så här före jul och dessutom så kanske jag skulle må bra av att vara utan dator några dagar. Men abstinensen lär bli dryg att bära ;)

Nog för nu. Jag ska ta vara på dagen och njuta av stunden för jag kan aldrig få tillbaka den ;)

Inga kommentarer: