onsdag 1 december 2010

Inget ont som inte har något gott med sig

Inget ont om VM-uppehållet men det är liksom tvärtom med det.
Det har det onda med sig att uppehållet börjar kännas av i alla lagen som antingen vilar eller ligger i fysträning här hemma i väntan på att slutspurten ska visas i TV eller man åker till Finland för att vara på plats.

I kväll blir det träningsmatch med Hawks i Solnahallen, åker nog dit och tittar. En del av Hawksspelarna vet man ju vem är och det kan vara lite kul att se hur ett Allsvenskt lag klarar sig mot ett stjärntomt (?) AIK.
Samarbete i all ära men i kväll lär det finnas en del prestige på parketten i alla fall.

Nästa vecka är det visst Balrog som ska stå för motståndet....återstår att se om man får läsa att AIK inte klarar sig utan sina 10 landslagsspelare. Personligen tror jag vi får se bakgrundsfigurerna kliva fram och visa att även de kan och vill bära den svartgula tröjan med huvudet högt.

- 13 grader står termometern på i metropolen och lederna/musklarna (de som finns kvar) är inte samarbetsvilliga alls idag. Det får bli en dag innomhus och med full värme på elementen och värktabletterna i närheten hela tiden. Tvi säger jag bara och funderar på varför jag har bosatt mig i det här kalla avlånga landet när jag vet att varje vinter är ett litet helvete?  Det är med det onda som med allt ont....jag kan lugnt luta mig tillbaka i stolen och bara njuta av att få vara inne med tända ljus, en bra bok och en stor kanna kaffe =)
Men jag vill gärna till Borgen i kväll så jag får se till att övertala gubben att värma bilen så jag kan åka med.

Nog för nu....vi får se om jag bestämmer mig för att liveraportera träningsfigtherna under veckan...det märker ni och ser på everysport.com som vanligt.
Ta vara på er och klä på er ordentligt Stockholmare för nu kommer ni få vänta på bussar och tåg igen.

Inga kommentarer: