torsdag 20 januari 2011

Nej jag har inte glömt :)

Men visst händer det att man kommer hem från hallen och känner att musten gått er en liksom, man bara inte orkar ta tag i bloggen, fixa med alla  fina bilder som mästerfotograf Jojje skickat. I går gjorde jag dessutom något som jag varit på väg att göra länge........jag gick till frissan!
Jo..så är det tant Nygren klippte av alltihopa =) Men nu var det ju matchen som skulle kommenteras så här kommer mitt sätt att dokumentera matchen mellan AIK och Mullsjö.

Dagens målvakt i det svartgula maskineriet var Ausmaa!
Me like! Så härligt att han får lite tid på planen :)

Första perioden sammanfattar vi med AIK i försvar. Ganska dåligt sådant också :(


Ausmaa fick jobba utan särskilt mycket hjälp från backarna men sedan ....


hittade Djurling farten och det hände något i AIK. Man började ta tag i sakerna.


Kim var inte sen att vilja dra sitt strå till stacken mellan de löpvilliga snabba Mullsjögossarna


det kan vara svårt att komma i fart men viljan lyser lång väg...


och nog satt den alltid.......


Kim själv var också på väg att följa med.....


Det måste vara hans sätt att tolka "nu går vi hela vägen"......


"hela vägen in i kaklet" ! Därefter var det en annan bild av matchen


Mullsjö i försvar...


Mullsjökeepern fick jobba på med ganska lite hjälp av sina kamrater.

AIK behöll 3 pinnar i borgen och de behövdes med tanke på att de ska bege sig till Tibblehallen och Caperio Täby står för motståndet. Ett taggat Caperio som bröt Warbergs svit så de vill nog gärna ha ytterligare en fjäder i hatten genom att råna AIK på en ny vinst. De är starka hemma på Tibblegolvet.

Nog för den här gången. Tack Jojje för alla bilderna du är en pärla!
Ta vara på dagen för det tänker jag göra.

1 kommentar:

Anonym sa...

Snygga bilder av Jojje som vanligt :)

Efterlyser bild på "nya" Marie också <3