torsdag 22 september 2011

Spännande dag och kväll

I går var jag med om något mindre roligt samtidigt som det blev en ganska kul upplevelse i alla fall.

Jag visste att jag skulle missa premiär-matchen mot Tyresö Trollbäcken live och hade liksom vant mig vid tanken.
Som vanligt under premiär-matcher så brukar det strula en hel del bakom kulliserna vilket det naturligtvis gjorde i går också. Mitt tåg blev inställt pga. "tågolycka" och jag satt fast i Lund ett antal timmar.
Under tiden får jag veta att killen som skulle filma matchen hade fått punktering och inte skulle lyckas ta sig till Torvallahallen medan Tjejen som skulle live-rapportera på everysport inte kom in  på internet.

Jaha....då tar vi till nödlösningen då!
Jag live-rapporterar från tåget genom mobilen och tjejen fixar med filmning och rapportering via mobilen till mig som lägger in det på everysport.
Simultankapacitet kallas det!
Blebv inte världsklass på gårdagens match men killarna tog med sig 3 viktiga pinnar hem till Borgen. När jag sedan kollar in på innebandysajten så finns det en del bilder från matchen. Jag har helt enkelt lånat 2 av dem för de säger så mycket om allt det som finns runt killarna och en massa om den stämning som laget har mellan sig :) Bilderna som jag lånat (utan att fråga om lov för jag hittar ingen mailadress) är tagna av fotografen Roland Jansson.
                                  Några av våra kära AIK-tjejer som följer oss och värnar om våra killar.
                                   De ser till att killarna har det så bra som möjligt utanför Borgen.

     Bilden som säger så mycket om hur killarna har det i laget och det sociala spelet mellan sig och varandra.
En målvakt ska alltid vara en i laget men också en egen individ, något som allas vår PJ visar med tydlighet. Eller så är det kanske någon han känner som han måste vinka till? Nåja...bilden blev väldigt speciell. Tack Roland Jansson för lånet.

Inga kommentarer: