tisdag 13 december 2011

Fiskmåsminne!

Medan Micke Fasth har problem med en missad Ismås så har jag problem med mitt fiskmås-minne.
Kan bero på att det är lite mycket runt omkring mig nu.

Skalman kallas in för träning med gubbsen och gubben måste både serva och packa inför Linköping....mobilen frågar om vi är på G ??
Jodå, gubbsen är på intåg blir svaret......
Men självklart lyckas jag glömma ett laglednings möte trots att det är jag själv som kallat till det   :(

AIK spelar inte mindre än 3 matcher på 1 vecka vilket inte är så mycket om man inte lever i en familj med en matrialare och att veckan dessutom innehåller en del förberedelser inför julen som står på tröskeln.

Dagen består av att fixa det sista inför lördagens och tisdagens (nästa vecka) bokningar och skrivning av matchkallelser.
I morgon bär det av till Linköping och vi räknar med att vara hemma mitt i natten sen väntar 6 maskiner tvätt och packning av material igen för att slippa vara i hallen på Fredag kväll också. Lördag tar vi tag i Mullsjö ute i Järfälla Sporthall. Hemmamatch fast bortaplan igen. Järfälla och AIK har ett samarbete som ger oss möjlighet att vidga vyerna lite till.
Ytterligare 6 maskiner tvätt och förberedelser för eventet och clublevel, för att allt ska vara rent, fint och klart på Tisdag när det är dax att vända serien i Solnahallen och TT ska få sig en omgång innan 6 maskiner tvätt och ny packning gäller under onsdag/torsdag,  dan före dopparedagen vill jag gärna ha familjen hemma och sedan är hallen stängd. Då ska all utrustning vara packad och klar för match mot Storvreta på annan dag jul. Sen blir det 6 maskiner tvätt igen.

Har man inget att göra av sin fritid så kan man alltid bli matrialare för ett SSL-lag!
Helst då i en familj där en annan är lagledare och ytterligare en är ansvarig för VIP-avdelningen eller Club-level som vi döpt om den till :)

I de här lägena är det inte helt ok att ha fiskmåsminne kan jag lova!

Inga kommentarer: