måndag 19 december 2011

Måndag morgon i metropolen

En av de där tysta lugna morgnarna när gubbarna dragit till jobbet, Skorpan fortfarande sover och hundarna ligger runt mina fötter och värmer :)
Ljusen brinner på bordet och man känner en sån där härlig stund av total lycka!
Tänk att jag är en människa som fått äran och möjligheten att kunna känna lycka i hela kroppen över att bara få finnas till.

Nåja, det är trots allt de här små stunderna som håller mig igång. De stunderna som känns som de värdefullaste jag har och att jag lever ett fantastiskt bra liv trots smärta och en viss del av ensamhet för att kroppen inte längre vill samarbeta med mig på mina villkor.

Helt enkelt en stund av stilla ro och frid........

Struntar jag totalt i alla journalisters nedskrivning av innebandyns värde och allt annat tjafs som folk i etern har en tendens att klafsa runt i. Alla nedskrivningar om kriser och pankisituationer i diverse lag som brukar kallas självklara i serietoppen. Men ärligt talat..........
har innebandyn någonsin varit mer oviss än denna säsong?
Har man vid något tidigare tillfälle bara haft 2 av de 8 topp-lagen på de placeringar i serien som alla placerar dem på innan seriestart?
Innebandyn är helt enkelt inte oförutsägbar längre. Inget lag i SSL kan längre räknas bort innan serien närmar sig slutet. Inget lag är ett självklart slutspels-lag. Allt kan hända och allt går väldigt fort.
Det som är extra spännande i år är att man bara kan vara ganska säker på vilka 2 lag som kommer att vara serie-etta samt tvåa när serien är slut för inte ens vid serie-vändningen är det självklart vilka lag (utom möjligen två) som kommer att stå över slutspelet 2012.
Jämnt och spännande vilket borde vara det som vi alla lägger tyngden på när vi har kontakt med media.
En formsvacka kan stå på tröskeln och vänta medan det likaväl kan vara en formtopp som rycker i handtaget.

Nej, nu får det vara bra på en stund. Torktumlaren gör sitt magiska jobb och sedan blir det till att para ihop matchstrumpor och packa väskan för transport hem till Borgen senare i dag   :)
Men jag kan inte låta bli att visa er en skön bild som kan vara vändningen för "nya AIKs" härliga lag!

                                            Bilden är lånad av www.innebandysajten.se

Inga kommentarer: