fredag 30 december 2011

Inte en vanlig dag, utan en födelsedag!

Min lilla kusin som också råkar vara mina barns kusin också fyller 15 år i dag!


 Denna lilla bedårande varelse som givit sina föräldrar så mycket glädje och så många härliga skratt kan man säga massor om men något man inte kan anklaga henne för är att vara tjurig, tarvlig, bitchig eller andra tråkiga saker. Hon bjuder alltid på sig själv och hon ler alltid när man pratar med henne. En helt fantastisk människa.

Har idag blivit 15 år gammal vilket gör att man kan slås av hur gammal man själv blivit med åren men jag väljer istället att minnas den dag hon föddes med värme och glädje. Denna nu nästan vuxna tjej har genom livet burit en osynlig mantel som för evigt är vikt över hennes axlar. Manteln av att vara det barn som föräldrarna fick i stället för det barn som blev ett änglabarn. Den här tjejen har burit manteln i 15 år och varje dag gör hon det med en sådan värdighet, ödmjukhet och ett sånt otroligt egenvärde så jag blir rörd när jag tänker på hur mycket livsglädje hon skänker sina föräldrar, mor och far föräldrar och alla oss som har den stora glädjen att få vara hennes familj.
Tack lilla hjärtat för att du är just den du är, att du gör varje dag till en anledning att finnas för att man är nyfiken på vad du kommer göra av ditt liv. Framtidsvisionerna är höga från dig själv, samtidigt som att jag vill påminna dig om att mål i livet inte är riktiga mål om du inte har förmågan att revidera dem om det behövs eller om du märker att du valt fel väg.

Ett stort och enormt grattis till dig hjärtat, du som är ett av alla mina barn!
Ett lika stort tack, till din underbara mamma som låtit dig utvecklas att bli just sådan som du är! Tack svägerskan....tack!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Falskare människa än dig får man leta efter :)

mie sa...

Tack för att du uttrycker din åsikt men mindre värde än din kommentar som anonym kan inget på jorden ha, så om jag är falsk är du feg. Men tack för att du gav mig svaret på om jag kan blogga fritt igen. Nu vet jag :)